sannaengstrom

Direktlänk till inlägg 5 mars 2014

konstruktiv kritik och annat trevligt.

Av sanna engström - 5 mars 2014 15:42

Jag är så oerhört glad över den respons som jag fick på både fb, instagram och här, angående mina inlägg om folk som älskar att komma med kritik,tips och råd - om saker man inte bett dom om gällande ens träning och kost.


( när inte en jävel va orolig för en när man långsamt åt sig själv till döds och var ohälsosam som fan, tack för den idioter )


 



igår hände det igen, att jag fick en sån kommentar.

gud vad jag skrattade.vad ska man göra?

folk tror att dom är vänliga när dom kommer med råd,

dom är mest patetiska och gillar att förstöra en stämning.


varför dumförklara mig?

jo, jag vet att det är mer socker i en kvarg som har TILLSATSER i sig.

jag är inte född igår.


Om jag nu hade frågat folk rakt ut: Vad är det sämsta/bästa angående kvarg med smak?

ja, då hade jag tacksamt tagit emot varje tips, råd och kritik.


men när jag som en rolig grej lägger ut en bild på mitt kylskåp, och direkt får:

- OGILLAR DIN COLA ZERO,

då börjar jag bara skratta,


på vilket sätt gynnar den kommentaren mig? varför ska jag veta det? jag ska väl inte bju henne? den är ju min?


sen fortsätter hon: det är farligt med cola...


jag: öl e nog värre och det finns fler saker att hänga upp sig på, än lite cola zero.


hon: DU HAR INGEN KOLL JU, FINNS VÄRSTA RAPPORTERNA OM COLA ZERO, DET ÄR MASSA GIFT I.


jag: synd att du fokuserar på det när du borde kritisera mig för rökningen och snusningen istället, där kan vi snacka gift.


( då blev hon tyst men istället skulle skämta, och sa: men rökning å snusning e ju bra, men sluta med colan )

jag: ja, eller så gör jag lite som jag vill?


hon: ville bara informera om det va någon som va intresserad.

jag: nu va ju ingen intresserad.




återigen, hade jag skrivit ut: ÄR COLA ZERO NÅT ATT HA? VAD TYCKER NI?

ja, då hade jag lätt tagit emot hennes kommentar, men för mig är den lika patetisk som att kommentera någons foto där nån lagt ut en bild på en tårta, men får en kommentar om att gardinerna ser fula ut .


jaha? och med denna info ska jag göra vad?


 





Alltså, det finns och kommer alltid finnas folk som vill kritisera, analysera, kommentera och komma med tips,

men vänligen: försök läsa av läget lite.

jag har aldrig sagt att jag är en renlevnadsmänniska som äter totalt strikt och måste hålla mig undan allt socker etc,

jag äter det jag vill,när jag vill men planerar bra och vikten minskar och jag mår bra, tack!


 



kvargen med smak, var om ni undrar gudomligt god.

jäklar vad jag dog glädjedöden :)


 


detta var passionsfrukt, men blåbären va också goda!


och gör er själva en tjänst, om  någon i er närhet lägger ut en bild på detta. skriv då inte: DU VET VÄL OM ATT DET ÄR MASSA SOCKER OCH SKIT I DEN, HÅLL DIG TILL VANLIG KVARG.


du kan prova en annan sak istället, att hålla käft.



däremot så är jag väl lite dubbelaktig, för ofta om jag ser någon som skriver ut att den ska satsa gärnet och börja köra med pulver och svälta sig själv, ja, då jävlar kommer jag med pekpinnar.

men det är ju för att jag valde den vägen själv för många år sedan och vet hur jävla dum den är.

en stor jävla omväg, som förvärrar för din kropp, som förstör dina muskler, som gör dig sämre och som i slutändan kommer få dig att bli  mer deprimerad. därför rekommenderar jag att våga ändra livsstil på en gång, och inte svälta sig själv med förhippning att nå minus 10 kg på 2 veckor. för om 5 veckor är det + 7 kg istället. har man ett slutdatum på en diet, så kan man med säkerhet räkna ut att det kommer skita sig.


man är klar när man är död. that's it.


frågor på det? :P


     




 





   

 
 
Ingen bild

Martin Bjurelid

7 mars 2014 05:34

Tack Sanna för morgonens skratt :)) Rolig läsning som alltid :)
Hur tycker du att vinstället Tommy funkar?? Nått att köpa?? ;))

Ha det super

sanna engström

7 mars 2014 09:28

Hahaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna engström - 10 juni 2016 17:02

Välkomna att följa mig på nouw.com/sannaengstrom Hoppas vi ses där ...

Av sanna engström - 9 juni 2016 21:45

Jag håller på att byta portal till nouw så återkommer sen med min adress dit när allt är färdigt . Importerade denna bloggen dit så kan kan säga att jag har en hel del material att gå igenom haha . För jag vill ha en mer strukturerad blogg med underk...

Av sanna engström - 8 juni 2016 21:45

Jag kan inte riktigt minnas i vilket sammanhang jag hörde den här låten första gången, men när jag såg musikvideon så blev jag så blödig som bara just jag kan bli. Jag blev alldeles varm i hjärtat och tårarna rann, för jag tyckte den var så otroligt ...

.

Av sanna engström - 8 juni 2016 15:09

Ska iväg en sväng och umgås med patricia , dricka lite kaffe och tjöta lite . Härligt härligt . Har spenderat dagen åt att tvätta och kolla på film . Tog även tag i att rensa i rören i köket och det var inte lika illa som badrummet tack gode gud ;) ...

:)

Av sanna engström - 8 juni 2016 12:27


Tänkte bara visa lite gamla klipp jag hittade på datorn :)                måste bara visa detta klippet igen, en scen som fick mig att gråta. så jävla fin !      ...

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Ovido - Quiz & Flashcards