sannaengstrom

Direktlänk till inlägg 2 maj 2016

saker jag stör mig på :)

Av sanna engström - 2 maj 2016 18:39

KONSTIGA SAKER JAG STÖR MIG PÅ:

 

 

 

  •   När man har en riktigt bra hårdag och måste åka till jobbet och sätta på sig sin jävla keps.

 

  • När älsklingen har 5 alarm igång på morgonen men inte vaknar. Det slutar alltid med att jag vaknar och får väcka honom. ( allra helst när jag är helt ledig och ser SOOOOOVMORGON framför mig.... :P )

  • När jag får obefintlig information. tex : vi kan väl ses ikväll? jag: var/tid/plats? och får tillbaka: det löser vi, puss.   ( NEJ. DET LÖSER VI INTE. DET SKALL BESTÄMMAS HÄR OCH NU, ANNARS SÅ FÅR JAG PANIK I MIN PLANERINGSHJÄRNA )

  • Vilket för mig fram till en annan sak som jag avskyr. Människor som inte håller tiden. Eller i mina ögon då - inte respekterar mig tillräckligt för att vilja vara i tid - sånt blir jag galen på. och ännu mer arg blir jag när ursäkten är patetisk eller där den inte hör av sig om att den kommer bli sen. suck.

  • jag stör mig på mig själv som avskyr att köra i rondeller/motorvägar. jag får liksom lite inre panik av att jag kanske kommer ta fel avfart och inte veta vart tusan man ska vända. ( sånt som händer när man bott i en by med 1000 invånare och inte haft högre fart än 50-skyltar att ta hänsyn till....... jag åkte liksom vilse ifrån liseberg till borås. kom till : välkommen till halland???? alltså orkar inte.. )

  • människor som inte lyssnar. eller hugger. eller dömer fort. låt oss säga att jag ska förklara en sak, och personen direkt säger : jaja, det blir väl bra, eller ja ja, släpp det nu, sluta vara så känslig, jaja, jag fattar, nu byter vi ämne....  ALLTSÅ för mig är det viktigt att göra mig förstådd. att andra ska förstå HUR jag tänker, och varför jag säger som jag säger och gör som jag gör. och att då inte lyssna klart kan störa ihjäl mig. sen stör det mig att en sån sak stör mig, för det säger ju mer om dom än om mig liksom.
  • jag kan vara lite för snäll ibland. för mitt eget bästa. jobbar på det och försöker bli bättre på att sätta ner foten och säga ifrån. men mitt mellanman har länge varit " förlåt " . men har insett att jag kanske inte alltid behöver be om ursäkt för precis allting. det är ok att inte veta allt, och det är ok att våga fråga . man behöver inte vara bäst, det är faktiskt modigt att våga erkänna när man inte kan, så det försöker jag inse.
  • radiopratare som inte alls har någon som helst känsla om hur man lyfter fram gästen. tex peter wahlbeck som ställer hundra frågor så att gästen inte ens hinner svara på första frågan innan den fått 7 nya, och där peter ständigt ska humma, mumla, mmmmm,jooooo, aaaaaaaa, alltså kör med utfyllnadsord emellan varje mening som gästen säger, det han borde göra är att vara tyst och luta sig tillbaka, en gäst kommer öppna upp sig så mkt mer om den inte ständigt blir avbruten.
  • och sen slussarna som faktiskt pratar med personerna och väljer vilka som ska få vara med live, och dom då släpper förbi fulla personer. mår så dåligt när jag hör onyktra människor  i tex karlavagnen. jag tycker det är oansvarigt av deras sluss att släppa på dom, för det för ingenting gott att ha med någon som är onykter och svamlar live i radio. bara sorgligt.

  • att det finns folk som på riktigt ringer till en youtubers mamma ( i detta fallet therese lindgrens mamma ) och låtsas vara polis och säger att hennes dotter har dött i en bilolycka och att mamman måste komma till sjukhuset för att identifiera kroppen??????? serisöt. det är ju bara så jävla sjukt så det finns inte. sen berättar therese att hon dagligen har 5 - 10 pers som knackar på hennes dörr, skickar brev, lappar, blommor, mat, skriker, ringer , mm. hur idiotiska får människor bli ? man blir ju fan livrädd.  jag älskar ju therese och hennes kanal, men jag skulle aldrig i min vildaste fantasi leta upp hennes boende och stå och knacka en lördag morgon och säga : heeeeeeeej. alltså vem gör ens så? hon kallar dessa människor för psykopater och det gör jag också. det är så fel, hemskt, sjukt och sorgligt.  klart man får ha idoler och gilla offentliga personer, men man måste väl ha en inre gräns där man inser hur konstigt det vore om okända skulle stå utanför ens egen dörr? iaf. kärlek till dig therese <3
  • jag kör ju som tant agda 87 när jag kör bil. håller avstånd, kör lagligt, har alltid bälte, mm. jag kan då bli galen när jag har en bil bakom som ligger i röva på mig och som under 4 mil INTE KÖR OM, när det även är två filer??? alltså vad är ditt problem mr stressröv? då brukar jag irriterat köra in i en bussfil/mötesplats och direkt när idioten kört förbi, så kör jag ut igen och får förhoppningsvis tönten att förstå att jag var snäll nog att släppa förbi honom, för tydligen var han inte man nog att våga köra om, bara ligga å lukta i röven. tönt. HÅLL AVSTÅND OCH KÖR FÖRSIKTIGT FÖR TUSAN ... !

 

  • Folk som inte har cykelhjälm när dom cyklar, eller reflex när dom är ute och går. alltså, har man något viktigt att skydda så skyddar man det väl? jag tolkar det som att ni inte alls bryr er om er själva och det är ju bara sorgligt. klart ni ska bry er om er själva. och jo, hellre ful med väst än snygg som död. på med reflexerna nu :)
  • när någon som nyss slutat röka ska vara på mig som röker. om hur himla enkelt det är att sluta. varpå jag bara vill skrika : JO MEN SEN RÖKTE JU DU I 20 ÅR OCH OM DU HAR ALZEIMERS OCH REDAN GLÖMT BORT  DET, SÅ SKA JAG PÅMINNA DIG OM HUR JÄKLA IRRITERANDE DET ÄR MED NÅGON SOM TJÖTAR , DET ENDA DU LYCKAS MED ÄR ATT JAG VILL RÖKA 5 PÅ RAKEN, OK? KÄFTEN !
  • människor som är sådär supernyfikna och vill " väl ". mötte många av dom när jag tränade som mest, dom bara : eh, alltså har du aldrig vilodagar? är det bra verkligen att träna så mycket som du gör? äter du verkligen tillräckligt mm.... alltså, SÅ GULLIGT att dom la ner tid och energi då, när jag faktiskt skötte om min kropp och tog till vara på tiden och hade träning och kost i fokus, vart fan var alla dessa pekpinnar/tips/omtanke när jag låg på soffan som en fet val och åt chips och drack cola? nej, då var man ju inget hot. då gav man ingen dåligt samvete, så därför brydde dom sig inte. men oj oj oj, när sanna började lufta kroppen och visa sina resultat, ja, då jävlar började kommentarerna hagla, om att kvarg kanske inte är så bra för en, och kanske du borde softa lite...  eh. det var ju inte som om att jag slutade äta och sen tränade 7 h om dagen???? herregud. prioriteringar folk. that's it. jag lärde mig iaf då vilka som var mina viktiga och äkta vänner, så det är jag ju glad över <3
  • när en sångare sjunger otydligt. eller uttalar orden dåligt, så man inte fattar om den säger can eller can't. ( alltså det är ju rätt relevant, för det kan ju innebära en helt annan tolkning av låten.... och jo, man kan gooogla text, men jag stör mig på att jag måste det haha ) 
  • när bloggare har annonser/foton på sina sidor som HOPPAR , vilket gör att man råkar klicka på dom när man bara vill scrolla liksom.gaaaaaah ( ilandsproblem utan dess like )
  • när jag får höra saker som någon annan sagt om mig, ifrån en tredje person. då innebär det att den tredje är snäll som faktiskt berättar för mig, men jag kan ju då inte OUTA den personen,och då inte heller ifrågasätta den andra, som sagt dessa saker - om mig. för då visar jag ju att den tredje har goolat. och goolare har inga polare  höhö, jo, men ni förstår dilemmat. någon kan vara snäll nog och säga : jag blir ledsen när jag ser hur snäll du är emot den där personen sanna, för hen gör inget annat än att snacka illa om dig..... och jag bara : saaaay what? finns det nån som inte gillar mig? fy fan. haha . iaf. raka rör är alltid bäst. att ta upp saker och ting på en gång liksom.

   

  • när bloggare kör med reklam fast inte skyltar med det. jag förstår att det är svårt att avgöra när man bör nämna det om man tex som blondinbella/kenza har egna varumärken. då låter det ju dumt om dom ska säga " i samarbete med mig själv " varje gång. jag menar, ens blogg är ju till för att beskriva sitt liv, så då borde dom ju få göra det, däremot så är det fult när någonting är uppenbart sponsrat / reklam / samarbete och det inte skrivs någonstans. nu för tiden verkar det även räcka med att skriva : innehållet innehåller adlinks, eller som kissie brukar skriva : i samarbete med......   med vad? en banan? babian? haha . jag känner själv att jag går igång på de här på ett himla osunt sätt, men det stör mig att dom  inte är ärliga och tydliga. skriver jag att jag älskar mina skor ifrån skopunkten, så är det sant. det är ingen köpt åsikt för fem öre.
  • dessa rubriker på facebook-videos : mamman skulle natta sitt barn, du anar inte vad som hände sen? ( barnet somnade... wow )
    mm.

  • att jag ens gör en sån här lista och får mig själv att låta gnälligare än någonsin. sorry haha :) 

skall väga upp det med nåt roligt senare, ska bara komma på vad . tack för att ni läste ända hit. :)


puss och kram.



 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna engström - 10 juni 2016 17:02

Välkomna att följa mig på nouw.com/sannaengstrom Hoppas vi ses där ...

Av sanna engström - 9 juni 2016 21:45

Jag håller på att byta portal till nouw så återkommer sen med min adress dit när allt är färdigt . Importerade denna bloggen dit så kan kan säga att jag har en hel del material att gå igenom haha . För jag vill ha en mer strukturerad blogg med underk...

Av sanna engström - 8 juni 2016 21:45

Jag kan inte riktigt minnas i vilket sammanhang jag hörde den här låten första gången, men när jag såg musikvideon så blev jag så blödig som bara just jag kan bli. Jag blev alldeles varm i hjärtat och tårarna rann, för jag tyckte den var så otroligt ...

.

Av sanna engström - 8 juni 2016 15:09

Ska iväg en sväng och umgås med patricia , dricka lite kaffe och tjöta lite . Härligt härligt . Har spenderat dagen åt att tvätta och kolla på film . Tog även tag i att rensa i rören i köket och det var inte lika illa som badrummet tack gode gud ;) ...

:)

Av sanna engström - 8 juni 2016 12:27


Tänkte bara visa lite gamla klipp jag hittade på datorn :)                måste bara visa detta klippet igen, en scen som fick mig att gråta. så jävla fin !      ...

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Ovido - Quiz & Flashcards