sannaengstrom

Alla inlägg den 7 juni 2016

.

Av sanna engström - 7 juni 2016 20:45

Tänkte att vi kunde försöka prata om det här med konstruktiv kritik och allmänt rövslickeri. 

Det är en stor skillnad - bara så ni vet :P

 

 



i 7:an sa min lärare till mig " Sanna, jag kan inte ge dig mer än 9,5 poäng( 10 var det högsta )

Jag frågade varför, varpå läraren sa : Om jag ger dig 10 nu, så kommer du endast bli sämre, för du kommer vara så nöjd med ditt höga poäng att du inte kommer tro att du behöver lära dig mer, så därför ger jag dig lite mindre än det högsta, förstår du? du kan alltid bli bättre Sanna

 

DÄR snackar vi konstruktiv kritik ( dessvärre fick vi en helt ny lärare sista terminen i 9an som sänkte alla mina VG och MVG till ett G i slutbetyg, trots att hon endast haft mig en termin i slutet. hennes ord var ( ja,du gjorde ju inte mig nöjd ).. eh.. 

 

 

Jag minns när vi hade Ung företagsamhet, UF som det kallas och hela gruppen kallades till ett möte, och där dom tog upp det faktum att jag ofta använde ett ord/mening som dom avskydde, och ville att jag skulle sluta säga . Först blev jag förnärmad, men sen insåg jag att dom inte ville något illa utan att dom faktiskt mått dåligt av mina ordval, och då skärpte jag till mig, vilket har resulterat i att jag själv stör ihjäl mig på om någon annan använder dessa ord, som jag förr sa. 

 

 

" FATTAR NI VAD JAG MENAR? " jo, tydligen var det den meningen jag  sa. och bara jag läser den nu så förstår jag hur passivt aggresiv den är. den är elak och tyken och ger ingen tid eller kraft till eftertanke, OM NI FATTAR VAD JAG MENAR. 

 

suck. ändå så glad nu att dom höll det samtalet med mig, då - så att jag inte i alla dessa år fortsatte med den förminskade meningen. för det är så hemskt, om ni fattar vad jag menar liksom? :P :) 

 

 

" GUD vad du bär upp dom byxorna bra, fast att du är så tjock " 

 

 

- här är min favorit upphöjt i 2. 

 

en komplimang gånger kritik = SKIT. 

 

eller " ska du verkligen dricka öl och röka när du är gravid? "jag hällde ölen över hövve på snubben och sa lite sexigt hest ( hehe ) " JAG ÄR ICKE GRAVID " .... sen sörjde jag min öl.... såklart. 

 

 

 

" du är verkligen fin för att vara så himla tjock " 

 

 

" du är så fet så ditt fett räcker till  alla här inne på klubben, så fet är du " ( sagt av en snubbe som var fetare än mig, som aldrig ens pratat med mig, men som ändå kände ett behov av att prata med mig och diskutera mig och min vikt. jag gav honom en örfil och tryckte upp nattamaten i käften på honom, tror inte det hjälpte men det kändes skönt då # 

 

 

 

 

" du ska ju inte klaga, du blev ju bara lite sexuellt utnyttjad"

( citat av kollega där jag öppnat upp mig om en våldtäkt )

 

 

 

Wow, vad snygg du blev nu i smink och hår 

( sagt av vän och frisör som gjorde smink och hår .......

senare får jag höra av frisörens vän att frisören skrattat åt mig, 

att " herregud så fult det blev " .... ) 

 

 

 

 

blev avmålad i spanien för flera år sedan, 

en snubbe ville se resultatet när jag gick med teckningen invecklad. 

vecklade ut den, och han sa med glad röst # you are so much fater in real life, bye " 



första dagen i thailand, ensam , kommer till stranden,och möter en sån glad snubbe som jobbar på hotellet. han säger # welcome, you are very white and fat. och jag börjar skratta varpå han säger : oooooooh, it is ok to be white..... OCH när jag åker hem 2 veckor senare, så kommer samma snubbe fram och kramar mig och säger : you are now very BROWN, but still VERY VERY FAT, bye madam. :)  haha . 

 

alltså detta är enda gången i mitt liv som jag inte blivit förnärmad av min övervikt. i thailand ropade folk på shoppinggatorna # we have very very strechy size for youuu madame, very stretchy, 

xxxxxxxxl........ 

 

:P :) 

 

 

fått höra av gamla chefer " jamen nu hittar du väl ändå på lille vän? " 

 

" så har jag aldrig sagt, gjort, betett mig "  

( vilket innebär att allt man känt tappar betydelse för tydligen har man bara hittat på allt..... ) 

 

 

 


oavsett, kritik kan se ut på olika sätt, men hur man bemöter den är upp till en och en. men att svara på konstruktiv kritik är en sak, men att ständigt hantera elaka och hatiska kommentarer är en annan. 

 

 

Det hade varit guld värt om alla fick logga in genom tex fb för att kommentera precis ÖVERALLT. fan vad  hatet hade minskat drastisk, på grund av att folk är så fega som dom är, dessa patetiska svin. 

 

Det roligaste är ju ändå alla dessa som skriver hatiskt, fast anonymt ???? haha . Vadå inte våga stå för det man säger? :)

 

 

Kärlek till folket.

 

 

       

 

.

Av sanna engström - 7 juni 2016 19:00

Kan alla bara snälla tänka på detta ?jag skiter I er bilsort /modell ,om ni "bara ska in en snabbis "eran ruta kan komma att krossas oavsett och vet ni varför ?jo , för om ni inte skriver ut att er bil har AC mm så kommer alla anta att den inte har det , oavsett barn eller djur , så jag ber er , va rädda om det /den ni älskar . Ingen normal människa skulle skada eran bil bara för att liksom

.

Av sanna engström - 7 juni 2016 18:30

 



 Alltså ... Vad jag skulle önska att en pedofil som den här råkade ut för (såvida personen inte vill få hjälp och är medveten om hur den agerar och hamnar i tryggt förvar )





----- Må din tunga bli avskuren , munnen igensydd , snoppen avhuggen och händerna amputerade och ögonen urpickade av fåglar...



och att personen ständigt måste ha filmen "i spit on your grave " dygnet runt på repeat!. 


 och ja , det är en sjukdom och ja det är sorgligt och hemskt på alla sätt men nej , jag kan inte känna någon sympati för en pedofil . Eller någon som tex breivik . Idioter förtjänar inte en lättsam död , vilket jag först alltid tänkt som bra straff . ( jag har alltid undrat varför polisen aldrig sköt breivik under tiden dom tog honom men har insett i efterhand att snubben lider mer av att leva än att slippa konsekvenserna !) 



hörde en dokumentär för längesen där en kvinna jobbade med att ta fast pedofiler och där hon nämnde en film hon sett med en 5årig utsatt pojke - som kollat emot kameran under tiden han blev utsatt och sagt -


" ÄR JAG EN MÄNNISKA ? Är jag verkligen en människa ? " . Alltså

och kvinnan fick ta kommentarer av allmänheten som Löd " wow , får du betalt för att kolla porr ? Vilken lyx ?! " 


GAAAAAAAAAH . 


fyfan. 



.

Av sanna engström - 7 juni 2016 14:44

Så då har jag smörjt mig med 50 och är i fristad med min kusin och ligger på stranden och njuter ihop med hennes dotter <3 mysigt . Njut av dagen allihopa :)

.

Av sanna engström - 7 juni 2016 11:46

Alltså haha , ni minns väl mitt tidigare inlägg om hur viktigt det är att smörja in sig så man inte bränner sig ? Jag fick ju andra gradens brännskador utomlands och trodde jag hade lärt mig lite ...
Igår solade jag ju i 3h . Smörjde mig innan jag gick dit , och efter varje dopp. Vad händer ?jo detta :

Och ändå hade jag skydd 30 ?? Får väl åka och köpa solskydd 180 eller nåt . Haha .

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Skapa flashcards