sannaengstrom

Alla inlägg den 4 februari 2016

Av sanna engström - 4 februari 2016 11:34

Haft en mysig förmiddag med disel och lillafisen . Dom är så härliga ihop. Förut kom 3 hundar gåendes å då kom lillafisen och hoppade emellan så dom inte skulle gå emot diesel haha sköna katt ;)

Snart dags för jobb 14-22 . Härligt härligt . Ha en fin dag i solen allihopa :)

Av sanna engström - 4 februari 2016 11:11

Nu när jag har tillgång till min stationära dator, så är det lite roligare att blogga, tänkte därför visa lite videos ifrån min träning. det är blandat ifrån 2013-2015. 


ps. när jag var och fikade med en vän i veckan så frågade kvinnan i kassan om jag ville ha kvittot, och då hör jag mig själv säga : " nej tack, tar jag inte kvittot så har det inte hänt " varpå min vän bröt ihop av skratt, varpå jag direkt sa : och om man blundar när man äter så är det inga kalorier  :P däremot har jag insett till min besvikelse att det där inte stämmer, så nu ska jag försöka bli lite peppad av alla videos istället. 


så, lets do this :) 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Måste bara ge cred till min pt som hörs i flera videos. helt jävla fantastisk ! som jag älskar den tjejen

Av sanna engström - 4 februari 2016 08:17

Dagens lilla lista på saker som jag ogillar, bagatellsaker nu då :) 


  • När man ska på toaletten och toalettsitsen är VARM. usch. jag hatar den känslan. självklart förstår jag att fler än mig använder tex toaletterna på jobbet, men det blir så oerhört påtagligt då. haha . usch för en varm toasits. blä. 

  • När man scrollar på internet och ska in på någon blogg och dessa jävla popupfönster kommer fram, eller reklamen. som så medvetet är genomtänkt med att hoppa omkring som en liten groda, just för att vi korkade läsare ska råka klicka på annonsen och då gynna deras statistik/inkomst. haha. 

  • När man frågar någon om den haft en bra helg, och ständigt får svaret: -JA MEN JAG HAR JU VARIT LEDIG SÅ KLART DEN VARIT BRA, DUM FRÅGA???? (eh, take a chillpill. jag undrade bara ;P)

 

 

  • När man inte alls är så involverad i väderleksrapporten och totalt missat att man måste skrapa rutjävlarna, när man redan gett sig själv 5 MINUTERS VILA TILL och redan är sen till jobbet. 

  • Rutinerna på cafeer, i borås då. Alltså jag kan bli så ledsen för den stackars ensamma tjejen i kassan som först ska ta emot ens beställning ( gärna något som tar tid, låt oss säga kaffe latte med grädde kaka och macka som skall värmas ) och där man är två,och den andra vännen ska ha en likadan beställning,DÅ ÄR TJEJEN HELT SJÄLV, så hon ska alltså ta beställning, ta betalt, göra kaffet och fixa mackorna, se glad ut och samtidigt vara bemötande till kunderna bakom , där kön redan ringlat sig megalång. HUR FAN TÄNKER ÄGARNA TILL ETT SÅNT CAFEE? jag blir liksom stressad för hennes skull. Jag vill att det ska se ut på följande sätt: 

-en person tar emot ens order - en annan förbereder allt - en tredje tar betalt. 


hur svårt kan det vara? va? VA ? VAAAAAAAA? #merkärlektillpersonalenpåallafikdärdomfårjobbahäc
kenavsig 


( ok, jag låter verkligen jätteupprörd, det är jag inte. men jag tycker faktiskt det hade gått att göra smidigare) 


  • När man tror att man har en 20-lapp med sig så man kan fylla på jobbnyckeln, och så visar det sig att man har det nya motivet (heeeej astrid med pippisnoppen) som våra moderna maskiner för påfyllning INTE KAN TA EMOT.( vilket egentligen betyder att man slipper det där maskinkaffet som smakar röv men som man är så van vid att kunna dricka) 

  • När jag lägger upp en bild på sociala medier på tex en frukost, låt oss säga en gröt. Då slår det aldrig fel. får ständigt frågan: ÅH VAD ÄR DET DÄR FÖR NÅGOT? jo, det skall jag berätta serru. det är gräshoppor som jag malt ner tillsammans med lite maggots som jag hämtade i jaktbutiken, sen hällde jag bara i lite vaniljpulver för skön lukt och tog även en bit av ett lejonhjärta som är så gött nu denna tiden på året, och sen på med lite mjölk. DET ÄR GRÖT SER NI VÄL??????? eller när jag lägger upp en bild på en film, där jag kanske skriver " gud vad denna var bra " då får jag frågan: VAR DEN BRA? eh.... nej, inte egentligen. jag la bara upp den för jag tänkte att fler borde förlora 2 h av sina liv för den var sämst??? eh. eller så får jag frågan: åh vad handlar den om ? ok. det borde man ju kunna förklara, men varför finns isf GOOGLE??? :) 


  • Att jag fortfarande varje dag glömmer köpa en ny laddare till min ipad. den är i det där skicket nu att flera trådar rykit av och jag bara väntar på att det ska börja brinna. nicht gut. men ändå laddar den fortfarande, inte fort. men den laddar. skam den som ger sig. 

  • folk som förut varit rökare som sen slutat och då direkt börjar gnälla på oss som fortfarande röker. Alltså er vill jag skjuta. med 20 80000 ciggarrer. hur har ni kunnat glömma hur mycket ni själva störde ihjäl er på dessa komiska folk som dagligen sa " ajabaja det  är farligt att röka " ? tänk om ni kunde börja röka igen, då hade ni varit mer tysta och upptagna med att röka ;P . alltså jag säger då det. den dagen ingen påpekar mitt rökande, den dagen slutar jag. 

  • När man vill hitta en bra dokumentär på sveriges radios app och inser att man faktiskt typ redan har hört alla. det är ju skandal. ATT DOM INTE GÖR FLER ALLTSÅ. ( och då snackar jag alltså inte bara om p3 dokumentär, utan p1 och p4's också. jag är en nörd ) 

  • När man säger hej till någon som inte ens kan bemöda sig med att nicka med huvudet eller säga hej eller le tillbaka. ( alltså nu syftar jag på folk jag känner, kollegor mm. jag förstår ju fullkomligt om det hade handlat om någon okänd på stan haha ) 

  • Mitt minne. Det ska ligga här någonstans. 

  • att min samsung s5 är barnförbjuden. alltså att den är helt jävla totalt omöjlig att öppna för att kunna ladda. får be sebbe tusen gånger att öppna den där lille jäkeln. sebbe försökte förklara att det är en bra grej, för då kommer det inte in något smuts i den. varpå jag ryter: MEN DET ÄR VÄL KLART DET INTE GÖR DET NÄR FANSKAPET INTE GÅR ATT FÅ UPP UTAN TVÅNG? OCH DÅ GÅR DEN JU INTE ATT LADDA HELLER. medan han kan öppna den på en gång. påminnelse till mig själv ----> grow some fucking nails! 

  • När man är vråltrött hela dagen och så fort man ska sova så BLONK. hur stor är rymden, hur länge är man död, vad gör britney spears precis just nu, vad ska jag bli när jag blir stor förutom mindre, varför är himlen blå, åh vad jag vill resa iväg någonstans, undrar vilken serie jag ska börja kolla på, åh jag vill springa, bla bla bla.  lilla hjärna, slappna av. varva ner. 

  • När man gått en hel dag och suktat efter kolsyrat vatten. och kommer hem, hoppandes av glädje fram till sin lille sodastreamer och trycker på knappen och ........ ingenting händer. den känslan. och att då dagligen i 3 veckors tid glömma köpa en ny patrull...... 

  • att fixa tee/kaffe och tända massa ljus och sen glömma bort att man har gjort tee och kaffe och ska ta en smutt och det är iskallt. gaaaaaah. alzeimers light. 

  • när stora bloggare inte är ärliga om sina samarbeten. helt ok att dom samarbetar bara det skrivs tydligt. men när det är så genomskinligt och dom försöker få det att låta så oerhört bra, då blir det bara fail. haha :) 


Nä, nu ska jag ta och dricka kallt kaffe. 

over and out. 


 



Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Skapa flashcards