sannaengstrom

Direktlänk till inlägg 28 december 2015

.

Av sanna engström - 28 december 2015 08:28

Ok att dom plogar men att dom gör det 01:30-03 kändes mindre trevligt när jag precis hade lyckats somna . Haha i landsproblem men att snitta 3h sömn på 2 nätter är inget gött men nu är det sovmorgon imorgon så ska sätta i öronproppar denna natten haha kram

 
 
Ingen bild

Magdalena

28 december 2015 12:18

Vilken tur att det finns öronproppar som man kan plugga in för att inte bli störd av ljud när man sover eller bara vill ha det tyst. Själv sover jag jämt med öronproppar då jag har svårt att somna och min make snarkar. Tycker att det blir så tyst och skönt när man har pluggar in öronpropparna djupt i öronen och verkligen inte hör nått. Ibland för jag dock lite ont av öronpropparna. Har du något tips på sköna öronproppar att sova med

sanna engström

28 december 2015 12:39

Åh jag håller helt med dig. Däremot vågar jag inte ha proppar när jag ska upp kl fyra för jag e rädd att jag inte ska höra alarmet haha. Jag har dom där gula men mjuka propparna. Inte dom gula med en glansig yta för dom är för hårda tycker jag kramar

 
Ingen bild

Magdalena

28 december 2015 18:24

Tack för tipset på öronproppar. Var brukar du köpa dina öronproppar? Jag har några rosa öronproppar jag har köpt på apoteket. Det är de skönaste jag har hittat än så länge. Har testat lite olika sorter men inte hittat några riktigt sköna att sova med. Brukar försöka sova utan öronproppar någon natt i veckan för att vila öronen.

Jag brukar lägga mobilen under bäddmadrassen i kanten på sängen. Då känner man vibrationerna i hela sängen när klockan ringer. Vaknar till och med även och den är inställd på ljudlös. Brukar vakna av alarmsignalen även om jag har öronpropparna på mig.

sanna engström

28 december 2015 22:39

Jäkligt smart med mobilen ! Tack för tips !!! Jag jobbar ju på glasbruk så där har vi massor med öronproppar men använder mest hörselskydd med radio på jobbet men har ofta proppar i fickan ifall man tar av lurarna och behöver ha annat . Så oftast har jag några öronproppar i fickan som följer med hem och som jag då använder när jag hittar dom haha . Så har tyvärr inte handlat dom i butik . Men dom är riktigt mjuka. Gula. Ganska smala. Dom som jag avskyr har ju en hårdnad gul yta och är lite "fyrkantiga " i sin Rundhet om du förstår hur jag menar ? Så jag skulle väl mest tipsa om mjuka smala . Sen är ett annat tips (som jag inte provat än själv ) att köpa ett sånt där pannband på cool stuff på nätet som är en bluetoothband där du kan lyssna på musik /poddar/dokumentärer trådlöst och ljudlöst för din partner för ljudet kommer bara i själva bandet som är mjukt och tryckt emot öronen. Så sugen på att iaf testa en sån . Annars så får du väl spela in din sambos snarkningar och sätta på repeat varje gång han ska börja sova , för att reta honom och få honom att förstå varför du kanske behöver slå honom lite lätt varje natt hehe nejdå ;) må gott kramar i massor .

 
Ingen bild

Magdalena

29 december 2015 09:43

Tack för svaret och tipsen. Vad smidigt med att ha ett jobb där man har massa öronproppar som kan råka följa med en hem. Så bra att ha lite öronproppar. Man vet ju inte riktigt innan när man kan behöva den. Själv har jag oftast med mig ett par öronproppar i väskan/jackan. Brukar använda dem på konserter, uteställen, bio, spinningpass mm då jag har känsliga öron och inte vill riskera att få tinnitus.
Själv sitter jag på kontor så vi har tyvärr inte några öronproppar på jobbet. Ibland har jag dock funderat på att ta med mig öronproppar dit för att kunna koncentrera min ännu bättre vissa dagar när det är livat i kontorslandskapet. Hade gärna haft eget kontor så man hade kunnat lyssna på radio utan att ha hörlurar på sig. Hörselkåpor med radio kanske skulle vara något att ha på kontoret:)
Tror jag förstår vilka öronproppar du menar. Dock skulle gärna få lägga upp en bild på propparna/förpackningen någon gång.
Sova med musik är inte riktigt min grej. Vill helst bara ha det helt tyst när jag ska sova. Öronproppar riktigt djupt insatta tycker jag med om. Helst så långt in att jag nästan inte får ut dem. Då tycker jag att de dämpar bäst och man hör minst av sina egna andetag.
Spela upp snarkningar för min make fungerar tyvärr inte då han också sover med öronproppar. På kvällen så säger vi god natt till varandra och pluggar sedan in våra öronproppar. Riktigt skönt att veta att man inte kommer att störa eller bli störd av den andre i sängen.

sanna engström

29 december 2015 11:18

Lovar att lägga upp en bild en dag när jag kan :) God fortsättning till dig. Massa kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna engström - 10 juni 2016 17:02

Välkomna att följa mig på nouw.com/sannaengstrom Hoppas vi ses där ...

Av sanna engström - 9 juni 2016 21:45

Jag håller på att byta portal till nouw så återkommer sen med min adress dit när allt är färdigt . Importerade denna bloggen dit så kan kan säga att jag har en hel del material att gå igenom haha . För jag vill ha en mer strukturerad blogg med underk...

Av sanna engström - 8 juni 2016 21:45

Jag kan inte riktigt minnas i vilket sammanhang jag hörde den här låten första gången, men när jag såg musikvideon så blev jag så blödig som bara just jag kan bli. Jag blev alldeles varm i hjärtat och tårarna rann, för jag tyckte den var så otroligt ...

.

Av sanna engström - 8 juni 2016 15:09

Ska iväg en sväng och umgås med patricia , dricka lite kaffe och tjöta lite . Härligt härligt . Har spenderat dagen åt att tvätta och kolla på film . Tog även tag i att rensa i rören i köket och det var inte lika illa som badrummet tack gode gud ;) ...

:)

Av sanna engström - 8 juni 2016 12:27


Tänkte bara visa lite gamla klipp jag hittade på datorn :)                måste bara visa detta klippet igen, en scen som fick mig att gråta. så jävla fin !      ...

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Ovido - Quiz & Flashcards