sannaengstrom

Alla inlägg den 21 december 2015

Av sanna engström - 21 december 2015 17:16

Gjorde precis sista natten och är ledig fram till 27 december. otroligt mysigt.

kärleken kom nyss hem med en liten gran som vi klätt, blev himla fint. 


den 23e så ska jag fightas med resten av sveriges "noll framförhållnings-gäng" och köpa dom sista klapparna, haha . känns inte alls stressigt. 

inte alls. 



i veckan drömde jag att jag skulle förbi min mormor och farmor och lämna julklappar.

och även i drömmen förstod jag att dom inte levde men jag ville inte tänka på det,

så jag låtsades i drömmen att dom fortfarande fanns och åkte till deras hus, men ingen öppnade.

sen vaknade jag och grät lite.



fy fan vad orättvist på något sätt att jag inte fick ha kvar dom till den där åldern där jag hade uppskattat att prata med dom.

missförstå mig rätt. jag älskade att umgås med både farmor och mormor,

men dom dog innan jag blev vuxen. det var mer " åh ska vi till dom och äta kakor? mums. "


jag önskade så att jag hade varit mer smart, djup, frågat mer, spelat in mer material, intervjuat mer, tagit mera kort, lyssnat bättre, hälsat på mer, men det går ju inte längre.

och det är det som är så tungt.


för jag tror vi hade haft himla roligt ihop.

vilket vi hade såklart, men som tonåring / barn så ser man inte dom äldre som en gåva till livserfarenhet, man ser kakor glass och lite fickpengar, typ.



om jag så bara fick en timme till. eller en minut. åh, vad jag hade velat fråga massa saker <3


ni som har era kvar, ställ frågor. behandla dom inte som rum 34 ska ha medicin, etc.  prata med dom.

ställ dom där dumma frågorna, för dumma frågor kan få dom bästa svaren :P :)



iallafall. julen närmar sig, och så fort jag är klar med alla julklappar så kan  jag slappna av lite.

 jag ser mest fram emot julklappsspelet som vi spelar varje år.

vi köper 2 presenter på 50 kr vardera, sen kör vi med tid och tärning.


en 1:a ge till en annan, 6:a behålla själv.

och när tiden är ute, så öppnar vi paketen, och ibland kör vi någon minut till med öppna presenter, blir ett jävla krig ibland hehe :P


det är ju inte det att det blir rättvist heller, någon kan sitta på 8 paket, och sen få ett 9e , medan andra inte har ett enda paket, hehe , men det är ju det som är tjusningen med spelet. haha .


det roligaste var ju när en familjevän hade köpt en frysklamp till julklapp. alltså va? haha :P

sen bestämde vi för flera år sedan att det inte fick vara godis av något slag, för alla blev så lata och köpte typ en alladinask haha :P



iallafall. jag ser fram emot julen, att få vara med nära och kära,

och jag önskar er alla en underbar jul med kärlek och harmoni .

var rädda om varandra <3  







Av sanna engström - 21 december 2015 17:09


jag och min sambo har nyligen funnit goa Jonna Jintons blogg, och det är så roligt att vi äntligen hittat en blogg som vi båda gillar.  och just den här videon är helt underbar för här är det behind the scenes, av flera videos som hon gjort och vi båda fylls av sån energi och harmoni. vi har liksom redan nu börjat kolla på stugor i norrland liksom, haha. jag som är livrädd för ormar vill typ tälta i naturen tack vare henne. haha.


hon tog sitt pick och pack och stack från gbg för 5 år sedan och bor nu i grundtjärn,en by med 11 invånare, och jag och min sambo är helt frälsta typ av hennes sköna förhållningssätt till naturen och livet. och igår upptäckte vi att hon även sålde konst och foton och annat, så nu har vi lovat oss själva att beställa något till våren.
så spännande och roligt.



men jag tipsar verkligen er om att se just denna videon, man blir glad och rofylld i hela själen <3


ps. inte sponsrat på något sätt!




Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Ovido - Quiz & Flashcards