sannaengstrom

Alla inlägg under juli 2015

Av sanna engström - 28 juli 2015 00:25

Alltså vilken fin dag jag har haft. Frida åkte hem för någon timme sen . Har hängt sen klockan 15 och bara myst . Kollade på en sån fin film ihop "the longest ride" helt underbar film. Sen blev det lite matlagning och tee - drickande och skrattanfall.
.tackar instagram som gjorde att vi fann varandra . Den här tjejen har ett hjärta av guld och är så otroligt rolig och go , och jag behövde verkligen umgås med en vän nu .
Var allt för längesen som ja hade någon vän hemma hos mig ,som jag saknat det . En riktig heldag . Underbart <3 jag är inte bortskämd med många vänner eller spontana besök , men däremot få men nära vänner som får en att leva med ett leende de stunder som man ses <3 helt fantastiskt.

Nu blir det natten , är ju en dag imorgon också :)

Av sanna engström - 27 juli 2015 12:59

Alltså ser ni färgerna ? Så fint . Blir lycklig av frukt . Sån är jag . Haha :)

Blev en lugn promenad förut men jäklar vad dåligt flås jag har fått .
Det ska det ändras på !

.

Av sanna engström - 27 juli 2015 11:41

Nu vaknade jag så då får det fan bli en promenad . Blev peppad av min opepphet innan haha :)

Av sanna engström - 27 juli 2015 07:19

Haha på min första lediga dag så vaknar jag klockan 6 ?

Mitt gamla jag hade gått ut å gått på en sekund , men mitt nya jag tänker :sova .
Yes . Det gör jag .

Ska ta tag i vikten imorgon .
.igen.

Nej behöver inte alls push eller stöd .
Är superexalterad.

Imorgon .

Trött jag blir på mig själv .

God morgon .

Av sanna engström - 26 juli 2015 20:29

Lite roligt. jag kom hem från nattskiftet i morses och behövde handla på statoil innan jag la mig.

kommer in dit och är görtrött.


killen i kassan är supertrevlig och vi börjar tjöta.


han :  har du bråttom?

jag: nejdå jag ska bara hem och sova.

han: ok. då måste jag få berätta om den där gången då jag slog ner en kund.


( jag tittade mig runt i butiken och insåg att jag var ensam och tänkte: wow , här får man första plats verkligen )


och han berättar hur den här kunden hade varit odräligt full jävlig och hyttat slag emot honom.

och till slut hade han slagit tillbaka.


och hans chef hade hotat om sparken, för man får faktiskt inte " slå sina kunder " ( vilket är en bra regel men det beror ju helt på hur kunden har betett sig , såklart ) .


då bad han sin chef att kika på övervakningsvideon, och chefen hade tagit tillbaka sina hot om sparken.



och det är här jag reagerar lite.


HUR kan dom endast ha EN i personal på helger när det finns 18905857 personer som vill ha någon körvmeny och inte kan bestämma sig och står där och velar, och samma person ska ta tag i maten/handlingen?


lösning enligt sanna : ha en person som har KÖRVKÖN. och den andra allt annat.


och nu dilemma två.



bestämmer du dig för att du behöver köpa snus / cigg så finns det endast i ett bås till vänster

vilket blir några meter /vändningar för personalen att göra varje dag, beroende på vilken kassa som är öppen. 



lösning : ha två hyllor med cigg/snus . en i vänstra och en i högra hörnet, så blir ergonomin bättre. 



sen hade man önskat att det funnits en kö för folk med problem. såna som vill reklamera en twix. eller en kärra. eller inte alls har tankat på 7:an fast video finns. ni vet dom där som inte har bråttom.

dom som gärna hinner lära sig spanska, tyska, engelska under tiden det tar att bestämma sig för att det var ett tuggummi dom behövde. ni vet, dom.

dom jävlarna. 

haha :) 


oasvett så ska jag nog fan söka till statoil. .är ju ändå ledig varannan vecka. 

frågan är om dom behöver fler. eller ja, frågan är inte om dom behöver fler, ( det gör dom. för allas säkerhet. kan inte vara bra att vara ensam på helger) men frågan är om prioriteringen finns. 

hoppas det. 

jag kan nog lära mig ett och annat om körv. 

det tror jag. 


och trevlig är jag också. 

faktiskt. 



Av sanna engström - 26 juli 2015 19:57

Älskar ju goa citat och bra motton med sköna foton så här har ni några goa som jag hittade nyss <3 :)

Av sanna engström - 26 juli 2015 19:56

Ibland får man bita sig i tungan när man får reda på vad andra säger OM en och inte till en .

 Man gör så gott man kan och ställer upp och finns där ,och sen  visar det sig att personen endast fokuserar på dom 2 minuterna du inte är där och ringer runt till andra för att klaga på att Sanna inte är på plats  (när jag egentligen bara är en extra resurs , en tillgång . Där jag hjälper personen) men nej . Inget Tack för hjälpen med det man gör utan istället gnäll inför andra med det man inte gör.

Sånt gör mig förvirrad . Ledsen och förbannad .

Hur ska jag kunna ändra på något om personen i fråga inte vågar klaga till mig utan endast om  mig - till andra ?

Hur ska jag finna mening i det jag gör när andra ser mig som en maskot som är " bra att ha , oj där är sanna ,ropa på henne så kan hon underlätta våran dag " och sen inte få Tack för det utan bara sura miner för att man någon gång under dagen gick på toaletten /rökte .

Jag upprepar : jag är över . Ni ska och borde klara er själva.  Jag finns där som en resurs .
Men ni  får mig att vilja skrika ut:            förlåt för att jag andas . Och förlåt för att jag hjälpt dig med massvis med saker .
Ber om ursäkt . Verkligen .
Hatar också människor som bryr sig om andra .

Av sanna engström - 26 juli 2015 17:17

Vaknade upp till 4 dagars ledighet och inledde dagen med att fixa 1 hekto av tryffelsalami. Mitt godis alltså <3 så himmelskt gott . Luktar torkat pungskunksvett men smakar otroligt gött <3

Sen hittade jag dom goaste hallonen .
I en butik . Dom ser nästan fake ut .
Dom är säkert fake . Men det gjorde inget för dom var så mumsiga.

Sen såg ja bilden på Nutella och kommer aldrig vilja äta det igen hehe :)

Imorgon kommer en vän hit och hänger och det ska bli så skoj .
Ha det gott <3

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Skapa flashcards