sannaengstrom

Alla inlägg under april 2015

Av sanna engström - 15 april 2015 15:37

Finns det något godare än en grymt god frukost? det är inte alltid man har ork tid eller lust att göra något gött , men när det väl blir av så ångrar man sig inte . jag är inte den som är den när det gäller mat, jag kan äta en sten om det är så, men något som får min själ att le av lycka är frukt, bär , färg.

älskar när maten lyser liksom :)

 

 

 

några av mina favoritfrukostar tänkte jag tipsa om här :

 

     

 

                           

 

 

man kan väl säga att jag älskar naturell fil med en nypa vaniljpulver.

då kan inget gå fel.

eller kvarg med lite honung.

eller gröt med lite lingon.

eller mat överlag :P :)

 

 

tänk förut, då åt jag aldrig ens frukost. trodde jag var smart och att jag skulle gå ner i vikt av att skippa lite mat här och där, det jag inte förstod va att jag runt tio elva tiden började småäta istället,

gärna kakor och onyttigheter eller massa mackor, sen var det lunch. sen blev jag mätt. sen vräkte i mig till kvällen istället.

 

så när jag började balansera måltiderna så blev det genast bättre.

det bästa jag vet är att vakna upp, dra på mig träningskläderna och sen ut och gå / springa etc och sen komma hem, duscha och sen äta en god frulle i lugn och ro.

mums :)

 

 

Av sanna engström - 15 april 2015 14:27

Denna dikten skrev jag när jag trodde att jag aldrig skulle hitta den rätta. nu när jag har sebbe så ler jag vid varje rad, för den stämmer in på honom så väl. så oerhört tacksam och glad som hittade honom :)





(jag drömmer om)

att en morgon vakna upp, i armarna på en man.
Att kunna se in i mannens ögon och tänka:Ja, det är han!

(jag drömmer om)

Att vakna upp av en smekning på min kind, från en hand som känner min kropp på alla sätt och vis.
Att vakna upp av en kyss på munnen, där inga ord behövs som bevis.

(jag drömmer om)

Att vakna upp med känslan av att veta att man är älskad oavsett hur man ser ut.
Att vakna upp och slippa oroa sig över om han försiktigt redan har tassat ut, lämnat en lapp - gjort slut.

(jag drömmer om)

Att vakna med gåshud för att kroppen blir berörd.
Att vakna bredvid någon som gör mig rörd.

(jag drömmer om)

Att vakna intill en man som vet vem jag är.
Att vakna bredvid någon som trots all vetenskap, i mig är kär.

(jag drömmer om)

Att vakna av hans andetag i mitt öra, flämtandes med värme såklart.
Att vakna av en njutning. Underbart.

(jag drömmer om)

Att vakna bredvid någon där jag inte behöver känna att jag måste dra in magen och hålla andan vid beröringen.
Att vakna bredvid någon som inte tänker Men....

(jag drömmer om)

Att vakna av att ha någon i mig, där lusten aldrig dör.
Att vakna utan att tro att ja relationen förstör.

(jag drömmer om)

Att vakna hos någon där jag känner mig trygg, fin och bra.
Att vakna jämte någon som respekterar mig och älskar mig, varje dag.

(jag drömmer om)

Att vakna intill någon som smeker bort en slinga ifrån mitt hår.
Att vakna bredvid någon som kysser min kropp så mjukt det går.

(jag drömmer om)

Att vakna intill någon som faktiskt vill vakna upp bredvid mig varje dag.
Att vakna bredvid någon som tycker om mitt Sanna Jag.





                         


drömmen slog in <3

Av sanna engström - 15 april 2015 14:07

hur älskar man en mördare?

 

När man hör talas om dödskjutningar, massmord, skolskjutningar, etc,
så är ju första reaktionen: jävla idiot, fy fan. stackars offren och deras familjer.

en helt normal tankeverksamhet som det inte är nåt fel på,

men för ett tag sen läste jag en bok som heter:

"vi måste prata om kevin "

och den handlar om en mamma, vars son en dag bestämmer sig för att skjuta ihjäl 7 elever på sin skola.boken är skriven på så sätt, så att mamman skriver brev till sin make, och igenom dessa brev får man följa hennes skuld, skam, vrede och apati på livet efter torsdagen som hon kallar den...


Den har fått mig att börja fundera mer på hur sånt här påverkar människorna som lever i familjen där mördaren finns.
Måste vara en sorg stor som en förlust, för en mor, att veta att hennes älskade barn begått det här fruktansvärda.


Om man är en cynisk människa, så är det alltid föräldrarnas fel .
dom söp för mycket, dom fanns inte där för ungen, dom fanns där för mycket,
dom bråkade mycket, dom grälade aldrig, dom lyssnade inte, dom såg inte några tecken, dom såg tecknena, dom gjorde allt, dom gjorde inget.
men i slutändan: vad gjorde mamman för fel är det dom flesta cyniker kanske tänker.


jag tror dock, att ens föräldrars närvaro/frånvaro/beteende kan påverka men i slutändan är det en själv som tar sina beslut, det finns så många maskrosbarn här i världen som har lyckats komma upp, växa ur asfalten får ett blomstrande liv.
det finns folk med världens finaste uppväxt, men med en känsla av rastlöshet,

nyfikenhet , uttråkning,som senare begår något fruktansvärt brott.


men dit jag vill komma, är att hur hemskt det än är att vara mamma till en som blivit mördad, så måste skräcken i att vara mamma till en mördare vara större?

inte för att det kan gå att jämföra sorg, men ja, tanken slog mig när jag läste boken..


folks blickar, folks småprat, folk som dömer,


låt oss säga att du har ett barn , och ännu har han inte begått något brott.

du har gjort ditt bästa,du älskar honom villkorsslöst.

imorgon...

mördare.


förvåningen, chocken, vreden, ilskan, sorgen och rädslan måste ju vara så enormt svår.

hur gör man? hur älskar man en mördare? hur går man vidare? hur behandlar man övriga i familjen, syskon, släkt?


jag har inte den blekaste aning, och jag har inga belägg för mina teorier eller tankar, men jag tänker, därför skriver jag.



men något, som jag däremot avskyr, är hur människorna som lever runt en mördare, får en stämpel också. att folk är elaka, dömande, emot en mördares familj. det är ju inte familjen som gjort brottet.


en pappa dömdes nyligen för dråp, eftersom hans son stulit hans gevär och skjutit ihjäl folk. jag vet inte riktigt allt bakom historien, men det är ju sjukt att ungen ska ha fått tag på geväret så lätt, men ännu sjukare att han döms.

då borde ju alla skjutvapensaffärersinnehavare bli dömda för dråp dagligen om man ska hårddra.

jag lyssnade även på dokumentären om hagamannen för ett tag sedan på p3.

och där sa en kvinna:

det hemskaste var att han var normal. att han hade ett normalt jobb.

en vanlig familj med fru och barn, hus och bil.

för helt plötsligt blir alla runt omkring en i ens omgivning inte längre normala, när det normala kan göra som han gjorde..


det kanske är enklare att försöka förstå sig på ( inte acceptera ) en människa som är svårt psykiskt sjuk, än totalt frisk. men kan man vara en mördare/våldtäktsman/sexbrottsling och vara fullkomligt normal?

i slutändan?




Av sanna engström - 15 april 2015 14:01

haha. hittade ett brev som pappa skrivit till brorsan, en dag för många, många år sedan.
han har humor farsan alltså :)

 


"För 24 timmar sedan var detta ett mycket välstädat rum men någongång i natt ( tiden är lite osäker ) har ( vad vi misstänker ) en av USA:S missiler ämnad för talibanregimen i Afganistan helt kommit ur kurs och slagit ner i rummet. vi väntar på nästa steg ifrån usa. vi vet inte om det kommer fler eller om han som äger rummet vill göra idordning det så gott det går och hoppas att en liknande olyckshändelse ej inträffar igen.

Hälsningar Georg W. Bush."



Haha helt underbart :)


Av sanna engström - 15 april 2015 12:23

Älskar att i lugn och ro förbereda mat och göra massa matlådor ,
Idag blev det wok , eller som jag brukar säga " man tager vad man haver ur kylskåpet "

Och trott eller ej men det blev kanon <3

Av sanna engström - 15 april 2015 10:40

Den senaste tiden när jag råkat slumra till i soffan så har jag drömt en dröm som återkommit hela tiden . 

Jag blir galen för jag förstår inte vad den betyder eller vad den vill mig . 

Och den kommer bara när jag slumrat på soffan mitt på dagen och aldrig nattetid . 


Det är några saker som alltid är desamma , 

låt mig spalta upp ; 


- jag är på en plats jag inte känner igen , med folk jag inte känner och jag vill alltid ha ett eget rum medan alla andra ligger som packade sillar .


- jag är i ett främmande land och det är alltid fint när jag är där men under någon stund så växlar vädret och det blir kaos med blixtrar och annat . 


- varje gång så dras jag till en " katedral " i stan som jag kan se på långt håll ifrån orten jag är på och jag är lika envis varje gång att jag ska gå dit . 


- varje gång så går jag vilse och det spelar ingen roll hur många jag frågar för jag förstår inte språket . 


Sen hamnar jag vid denna "katedral" ändå som inte alls är en katedral utan mer en vanlig lokal och sen vaknar jag . 


Varje gång . Gärna med lite stress i kroppen för jag hinner Minnas att jag undrar när jag kommit fram hur fan jag ska hitta tillbaka , men men . 



jag kan inte tyda drömmar men kanske någon av er kan det . 


Hade ju varit intressant ;)

Av sanna engström - 15 april 2015 06:18

Att ha en sambo som jobbar dagtid är underbart för då blir man dagligen väckt 5 ?gr innan kl är halv sex ,och vi alla vet ju hur harmoniskt det är på sin ledighet , att väckas så :)haha

Men lurven har fått en promenad iallafall ,
Han blir ju salig när jag går upp så tidigt ,
Tur någon blir det ;)

Kaffe frukost och någon serie står på agendan, lite sömn också förhoppningsvis.
Drömmer om att löpa men vaden har krånglat sen lördags så det får bli massa promenader istället , önskar er alla en fin dag .

Nu jävlar ska jag fånga dagen .

Eller inte ;)

Av sanna engström - 14 april 2015 06:33

 

Behöver man absolut inte när man är sambo med Sebbe ;) hans jävla alarm alltså . 

Tur man har en tvättid bokad vid sju ( vaknade fem ) varit på en promenad med diesel och fixat en jättegod frukost , 

utöver det så ska jag verkligen bara ta det lugnt idag . Gårdagens städning får räcka för ett tag haha :) 

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Skapa flashcards