sannaengstrom

Direktlänk till inlägg 15 april 2015

telefonförsäljare

Av sanna engström - 15 april 2015 20:15

Tillåt mig spalta upp olika scenarior som skett när olika försäljare ringt mig:


- det grövsta var när en person ifrån 3 ville att jag skulle binda upp mig på ett abbonemang som jag redan var bunden på, jag var alltså redan hans kund.

och jag fick förklara för honom flera gånger att han inte behövde snacka in sig så,

eftersom jag min dumfan ändå redan var bunden i 24 månader.

efter en stund föll polletten ner och han la på.


det går någon minut.


får sen ett sms av okänt nr:

" hej, det var mig du pratade med på 3 nyss. jag tyckte du verkade vara så söt och charmig,

så jag tänkte bara kolla om du kanske ville se en bild på min kuk ? "


jag satt med hakan i golvet och fattade ingenting.

vad fan hände här?

men istället för att ta reda på vem han var och anmäla till hans chef,

så var det enda jag kunde komma på just då detta:


jag svarade på hans sms: Jajjemän, jag vill hemskt gärna se din kuk.


han: åh, menar du det?


jag : jajjemän, bara du inser att du blir av med jobbet då din patetiska jävel.

vad fan är det för fel på dig?


han: oj, eh, alltså, jag har väldigt dålig självkänsla....


jag: nehe. och den blir bättre av att trakassera kunder med sånt här? idiot.

öva på din självkänsla och sluta med sånt här. lycka till.


han: ok.. förlåt.




ALLTSÅ HALLÅ?





det andra som är typiskt är telefonförsäljare som gärna vill va lite tjenis polarn - typen. 


och det VÄRSTA jag vet, är när en försäljare upprepar mitt namn i varje mening. 

en gång lät det såhär: 


Hej Sanna, hur är läget Sanna, vad gör du Sanna, har du tid en stund Sanna, 

vilka försäkringar har du nu Sanna......... 


jag räknade till tio men sen kunde jag inte vara tyst så jag sa: 


- vad heter du ? 

han: joel. 


jag : ÅH, hej joel, allt e bara bra här joel, jag har tid att prata joel, har du det joel, jag har många försäkringar joel, vilka försäkringar har du joel, visst är det roligt och inte alls smått irriterande joel att någon säger ens namn efter varje mening joel, eller vad tycker du joel? 



som tur var började han skratta och sa : Oj, jag har inte ens reflekterat över att jag gör så, jag ber så hemskt mycket om ursäkt. 


jag: det är ingen fara joel. ha en bra dag joel. tack för att du ringde joel. 


:P 




och en annan gång ringde en person flera ggr per dag,

varpå jag får psykbryt sista gången och säger :


OM DU ÄR PÅ KROGEN OCH RAGGAR PÅ EN TJEJ OCH HON SKRIKER NEJ, TYCKER DU ATT DU HAR HALVA INNE DÅ ELLER?


han: nej... ?

jag : varför kan du då inte ta mitt NEJ som ett nej och förstå att jag inte är intresserad?


då fattade han, och la på.


AMEN.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna engström - 10 juni 2016 17:02

Välkomna att följa mig på nouw.com/sannaengstrom Hoppas vi ses där ...

Av sanna engström - 9 juni 2016 21:45

Jag håller på att byta portal till nouw så återkommer sen med min adress dit när allt är färdigt . Importerade denna bloggen dit så kan kan säga att jag har en hel del material att gå igenom haha . För jag vill ha en mer strukturerad blogg med underk...

Av sanna engström - 8 juni 2016 21:45

Jag kan inte riktigt minnas i vilket sammanhang jag hörde den här låten första gången, men när jag såg musikvideon så blev jag så blödig som bara just jag kan bli. Jag blev alldeles varm i hjärtat och tårarna rann, för jag tyckte den var så otroligt ...

.

Av sanna engström - 8 juni 2016 15:09

Ska iväg en sväng och umgås med patricia , dricka lite kaffe och tjöta lite . Härligt härligt . Har spenderat dagen åt att tvätta och kolla på film . Tog även tag i att rensa i rören i köket och det var inte lika illa som badrummet tack gode gud ;) ...

:)

Av sanna engström - 8 juni 2016 12:27


Tänkte bara visa lite gamla klipp jag hittade på datorn :)                måste bara visa detta klippet igen, en scen som fick mig att gråta. så jävla fin !      ...

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Skapa flashcards