sannaengstrom

Direktlänk till inlägg 9 april 2015

Vad sa du att du sa sa du ? ;)

Av sanna engström - 9 april 2015 23:38

Ens liv kan delas in i så många tårtbitar, helt galet hur mö man har hunnit göra genom tiderna som man nästan glömt bort . Vissa saker känns som att man hittat på. Jag kan liksom inte ens försöka placera mitt JAG när jag tänker på olika situationer /händelser , ändå vet jag att det stämmer ( för det brukar finnas bildbevis typ ) haha .

Men är jag den enda som kan drabbas av en sån känsla? Att " var det där verkligen jag? Hur fan tänkte jag där ? Eller hur tusan vågade jag det ? Eller hur orkade jag med det ? Eller hur jävla cool är inte jag där ? "

Vissa saker kan jag sakna med den jag var förr , för min främsta egenskap ( och dåliga sida också såklart men mest bra ) var att jag var så jävla orädd !!!!

Ni anar inte . Jag hade ingen som helst ångest över något , jag kan spalta upp olika saker som mitt nuvarande jag bara ruskar på huvudet åt ;)

- när jag åkte tåg såg jag en fin kille , så jag satte mig jämte honom och lämnade mitt nick på Lunarstorm , mitt mobilnummer, hemnr och msn. Jag gav honom lappen och sa med en lätthet : hör av dig , ha en bra resa , hejdå .


( han ringde och sen var vi ett par i 2 månader haha )

 

 

- pratade med en kille på nätet som skulle spela in en film och sökte skådespelerskor 
Jag minns att jag på skämt skrev ; " jag ställer upp på allt förutom djursex "

Varpå han skickade manuset / snackade med mina föräldrar / betalade min resa till Sthlm och en helg senare var jag med i en skräckfilm .

( som dessvärre suger , jag dör inte bara en utan två ggr )


- jag var känd inom fotbollen som en riktigt modig målvakt , man kunde se när jag spelade basket att jag var målvakt i fotboll . Va inte rädd för något ,körde alltid utan knäskydd oavsett inomhushall/konstgräs /grus . Älskade att slänga mig som ett V framför folk för att stoppa bollen med min kropp ( plus tappa andan då såklart ) och jag var i Halmstad på elitläger och sen var det massa cuper i Danmark ( dana cup med laget ) och där var jag också totalt orädd , pratáde med massa folk från hela världen .


- jag åkte till idol 2005 för att jag var så nyfiken på hur det gick till bakom kulisserna . Jag sjöng en egen låt för att dom inte skulle veta om jag sjöng fel (smart va ). Och jag dog av förvåning när jag gick vidare första gången . ( men nu till det roliga. ALLA , jag upprepar ; ALLA som ni ser i tv har redan gått vidare en gång , för första gången man sjunger så är det inte för den riktiga juryn utan det är en annan jury där dom fyller i U T R ( underhållning röst talang ) och jag fick ett U för jag kunde härma Kalle anka ;) 
Men när jag väl fick träffa clabbe och dom där så sa dom bara " fortsätt skriva eget men be för fan någon annan framföra det " haha

 

 

- jag åkte på jävligt många dejter runt om i landet och var aldrig nervös . Mitt motto va " jag har klarat mig hela livet utan denna personen så om det inte klickar så spelar inte det någon roll , annars kanske jag får en ny bra vän och det är ju inte fel "

 

 

- jag skickade ständigt in dikter till olika tidningar , gärna deprimerade såna ( om jag hade en sticka i fingret så handlade dikten om hur jag amputerat en arm )

 

 

- jag reste ensam till Thailand och Tunisien utan att blinka .idag kan jag tycka att det är tufft att ta en fika själv ( på balkongen ) ;)

 

 

- jag minns högstadiet som en tid då jag gick runt och älskade livet ( såg däremot inte att våran klass va helt dysfunktionell och att flera va utstötta och att vissa va nötter , levde i en egen bubbla där jag bara mådde kanon och sjöng i korridorer och allmänt måste ha varit jävligt störig men minns bara det bra haha .

 

 

- kunde ringa olika radioprogram och prata / sjunga ( alltså jag måste sluta sjunga offentligt haha )

 

 

- hade ingen skam i kroppen utan kunde gå fram till någon snygg kille och bara ;hej , du är jävligt vacker . Hejdå . Och bara gå därifrån .

Nu tycker jag det kan va tufft att ens heja på folk på jobbet liksom , hej asociala tönt typ .

 

 

- va på utbyte i Skottland och höll föredrag på engelska varpå rektorn sa att vår engelska va bättre än hans elever höhö ( medan värdparet jag bodde hos sa att jag va den konstigaste människan dom någonsin träffat . Kunde väl fan inte hjälpa att jag mitt i natten hade väckt alla genom att jag i sömnen stått i givakt och skrikit " oh my god i am haunted " haha .

 

 

- ville sjunga låten " jag klär av mig naken " på lågstadiet . Fröken sa nej .

 

 

Alltså detta blev väl kanske lite flummigt men jag menar väl att jag kan sakna orädda Sanna nu för tiden , för nu är jag livrädd för förändring , rädd för nytt folk , hatar att inte veta och blir rädd för minsta grej . Är mer sårbar nu för tiden och mer innesluten i mig själv . Förut visste alla hur jag mådde även dom som aldrig ens frågade ,berättade gladeligen om precis allt .

Men nu är jag mer reserverad , inte lika naiv . 
Tror jag borde gå till en lekpark någon dag och bara gunga en kvart eller två .
Känna vinden i håret och leklusten . Att bli vuxen kan vara rätt tråkigt . 
Allt blev plötsligt så allvarligt då . 


Sen har man ju mognat också , tack gode Gud för det . 
Det finns massa saker jag är glad över idag också men just ikväll ville jag dela med mig av tider som varit .

Man glömmer lätt sånt .

Jag kan ju avsluta med att berätta om den gången mamma tvingade mig att gå med i en matlagningskurs för singlar . Jag anmälde mig och frågade glatt ; vilken ålder är det på folket ? Kvinnan i telefonen ; 88 89 87 . Jag ; toppen ( jag är ju 87a )

Går dit . Blir förvirrad. Tror jag gått fel ... Nejdå . Där stod dom så fina så i sina förkläden , Åke Bertil och Nisse .........


Jag gick inte dit igen .... Undrar hur det gick för dom , hoppas dom hittade kärleken iallafall hahahaha :)

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av sanna engström - 10 juni 2016 17:02

Välkomna att följa mig på nouw.com/sannaengstrom Hoppas vi ses där ...

Av sanna engström - 9 juni 2016 21:45

Jag håller på att byta portal till nouw så återkommer sen med min adress dit när allt är färdigt . Importerade denna bloggen dit så kan kan säga att jag har en hel del material att gå igenom haha . För jag vill ha en mer strukturerad blogg med underk...

Av sanna engström - 8 juni 2016 21:45

Jag kan inte riktigt minnas i vilket sammanhang jag hörde den här låten första gången, men när jag såg musikvideon så blev jag så blödig som bara just jag kan bli. Jag blev alldeles varm i hjärtat och tårarna rann, för jag tyckte den var så otroligt ...

.

Av sanna engström - 8 juni 2016 15:09

Ska iväg en sväng och umgås med patricia , dricka lite kaffe och tjöta lite . Härligt härligt . Har spenderat dagen åt att tvätta och kolla på film . Tog även tag i att rensa i rören i köket och det var inte lika illa som badrummet tack gode gud ;) ...

:)

Av sanna engström - 8 juni 2016 12:27


Tänkte bara visa lite gamla klipp jag hittade på datorn :)                måste bara visa detta klippet igen, en scen som fick mig att gråta. så jävla fin !      ...

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Skapa flashcards