sannaengstrom

Alla inlägg under januari 2015

Av sanna engström - 12 januari 2015 15:38

Precis efter matlagningen så fick jag sånt sug för att röra på mig , så jag gjorde en kullerbytta . Haha nej om det ändå vore så väl haha ,
Men jag tog mig till gymmet och sprang på löpbandet . Valde ut mina favoritlåtar och körde på i ett lugnt tempo . Sen drog jag hem. Va nog där Max 20 minuter , men det är ju 20 minuter mer än annars .

Skriver ju mindre och mindre om min träning på sociala medier nu , inte för att jag inte tränar - utan för att jag spyr på mig själv som måste lägga ut allt . Jag mår bättre och bättre av att träna i lugn och ro och skita fullständigt i om kortet blir suddigt eller inte . En viktig läxa som är nödvändig för mig . Kommer såklart nämna träning då och då men inte lika omgående som förra året då precis allt skulle registreras . Tänk vilken tråkig bok det hade blivit om ett års bloggande skulle bli en bok och det enda man kunde se sida efter sida va PW LÖP SIMNING PW SEX PW LÖP SEX VILODAG PW REKORD hahahaha :) tänker bli bättre på min blogg att skriva mer utförligt om annat , har saknat mitt skrivande <3

Av sanna engström - 12 januari 2015 14:23

Inledde dagen med huvudvärk men den botades snabbt av positivt tänkande . Eller ja , liggandes i soffan till två filmer på raken , om en ska va ärlig . Och det ska man :) sen så blev det en smarrig frulle och ett besök hos Patricia , sen handlade jag hem lite matvaror och nu är jag klar med veckans matlådor .


Det blev fläskpannkaka med äpple ( fast använde bacon )

Och min vanliga favorit ; kyckling med soltorkade tomater championer kantareller cocktailtomater , broccoli och sen i med pesto och valfri créme fraiche . Till det blir det lite ris .

:)

Av sanna engström - 11 januari 2015 09:03

Sitter och tittar på den här filmen nu som handlar om när hiv och aids blev ett faktum för homosexuella. Alltså tårarna bara rinner . Så gripande . Enormt bra skådespelare och riktigt fin film <3

Av sanna engström - 11 januari 2015 07:31

Blåste som tusan i natt och blåser fortfarande en hel del , förutom rädsla för skador på egendom/människor så gillar jag ljudet , tycker det är lite mysigt på något sjukt sätt .

Min bil står dumt till bara men vågar inte gå ut och flytta den just nu , så sannolikheten att den kommer ha någon repa / spricka / grind och europall på sig är ganska hög ....

Men än så länge står den sig stark . Hoppas hoppas ;)

Ledig idag och imorgon sen börjar man igen på tisdag, ha en mysig söndag allihopa <3

Ser ni min lilla svarta pärla ? Haha

Av sanna engström - 10 januari 2015 13:25

Kollade nyss och såg att 23 pers varit inne här bara idag ? Vilka är ni ? Har ni egna bloggar ? Skriv en kommentar , hade varit så roligt att se vilka det va som läste :)

Av sanna engström - 10 januari 2015 13:04

Alltså man kan inte säga något om plogningen på 27an iallafall. För den existerar inte haha, fy fan är ju ett riktigt träningspass att klara av den vägen . Magen känns som att den gjort tusen situps haha , livrädd varje gång bilfan åker in i modden , usch, men e framme på jobbet nu iallafall.

Blev så rastlös förut så drog en sväng till gymmet och sen till Patricia för frukost nr 2 . Bananpannkaka <3 sen till länghem för kaffe och nu väntas jobb och sen tydligen storm .

Längtar redan till den mysiga körningen hem ikväll . Haha :)

Puss å kram

Av sanna engström - 10 januari 2015 07:57

Jag älskar min sambo men i natt låg jag verkligen och funderade på om jag skulle döda honom lite lätt .

Han körde med någon konstig inandning/ harkling/ frustning/hostning kontra röra sig som en ål , samtidigt som han hade mage att glömma vår enda grundregel ; nämligen att något skall nudda , annars känns allt fel

( ok . Det är min grundregel , han förstår den inte , eller alltså, han vet inte om den , men ändå ! haha )

Jag jobbade extra igår och kom hem 22;45 och försökte sova direkt men ålen höll på fram till halv fyra med sitt sömnsystem så jag somna fyra och gick upp halv sju med honom .

Hade tänkt att gå till gymmet men kom på 3 saker ;

A ; det är lördag , det öppnar inte innan halv tio.

B ;att båda knäna värker idag pga jobbet igår ( stod vid en "ergonomisk" maskin i 8h )

C ; för trött för att ens komma på vad denna punkten skulle vara .

Så i rent glädjetjut över att fånga dagen inomhus så har jag ätit frukost / diskat / städat / tömt sopor / organiserat i garderober och suttit och kollat på Gilmore girls med öppen mun för jag kan forfarande inte förstå hur grymma dom är på att läsa manus - så snabbt ???

Nä men om man skulle ta och damma av lite lister ,

Puss på er

.

Av sanna engström - 5 januari 2015 23:59

Blev inget pass pga huvudvärk + halsen , däremot somnade jag som en stock runt tolv och sov till fyra. Sen sov jag från fem till halv åtta och nu jobbar jag natt . Huvudvärken är där men inte lika stark. Imorgon ska jag köpa något mot halsen , ha det finast allihopa <3

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Skapa flashcards