sannaengstrom

Alla inlägg under januari 2015

Av sanna engström - 20 januari 2015 16:54

Det går inte att misslyckas med denna rätt . Så enkel och så jävla god . Om en får säga det själv ( och det får man ju ) :)

Plockade en grillad kyckling ( inte från någon gård , utan färdig i butiken. Jag är ju inte den som är den - jag är den andra , den late alltså )

Sen steka championer kantareller coctailtomater soltorkade tomater broccoli blomkål .

Kokar samtidigt pasta ( eller ris )
Sen häller jag i det i röran ihop med smaksatt créme fraishe och pesto.

Voilà .
Mätt och belåten .

Har tänt en massa ljus nu , och även hunnit se en film, så nyårslöftet går framåt. Bara en kopp tee som fattas sen har jag kryssat för mina dagliga löften;) <3

Idag är en sån där skön dag då man har tvättat två maskiner , där tom sköljmedlet gör en glad för att man har tid att lukta på det, om ni förstår . Man har tid att verkligen titta på vilka plagg som ska torktumlas och vilka som inte ska det . Det kallar jag harmoni . Haha .

Har som grej detta året att se det fina i det lilla. Att släppa pressen och stressen på hur jag bör vara eller hur jag borde tänka eller agera .

Jag ska varje dag hitta något litet som gör mig lycklig och som får mig att le i åtminstone några sekunder .

Jag märker redan hur den inställningen har hjälpt mig i jobbiga situationer, som i morses tex så vakna ju jag fem och gick ut på en gång med hunden. Istället för att fokusera på kyla och ingen sovmorgon så valde jag att tänka " wow magiskt ute , så fint " och det va det verkligen, så till den grad att jag ska ställa klockan på fem imorgon igen för att göra samma sak .

Ikväll blir det lugnt , inga stora planer - är planen <3

Av sanna engström - 20 januari 2015 06:12

Sebbe tog sista rundan igår kväll så jag kunde lägga mig tidigt , somna som en stock innan klockan ens va nio och vaknade innan Sebbes alarm i morses och va ute med hunden på en promenad . Det är något magiskt med att gå ut och gå innan staden ens vaknat . Så orört och oförstört, vackert .

Sen det bästa av allt ; att äta frukost i lugn och ro utan någon stress eller tidspress. Det enda som står på agendan är väl att gå ut med hunden igen om några timmar :) haha .

Hoppas ni alla haft en lugn och harmonisk start på dagen .

Av sanna engström - 19 januari 2015 18:29

Vilken svordom använder du mest?

- jävla k-lant.... jävla f-iiinnnna du ..

Äger du en iPod?

- ja tyvärr. saknar min 3310, snake och space impact räckte långt...

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

- behöver inte ställa någon eftersom jag har en sambo som dagligen ställer sin på 05:00 och inte hör den under en timmes tid, så jag vaknar alltid i en harmonisk lugn stämning....

Hur många resväskor äger du?

- en. living on the edge.

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

- med en vän. att umgås med barnfamiljer är väl roligt men att ständigt bli avbruten med * va vad sa du? neeeeej lottie, inte ääääta stenar... / men sanna vad gör du annars då? MEN LOTTIE SLUTA NU HAR JAG SAGT... va sa du sanna? jo jag sa det att..... MEN LOTTIE HAR DU KISSAT NU IGEN..... va sa du sanna? jo ja sa det att det va mysigt att umgås ... LOTTIE HAR FÅTT TVÅ TÄNDER, ja visst va det mysigt att umgås och ha lite kvalitets-tid..... MEN LOTTIE SLUTA KASTA PINNAR PÅ HUNDEN....... 

När var senast någon stötte på dig?

- jag själv när jag körde bil hem efter ett nattskift och va tvungen att prata med mig själv för att inte somna, så jag ställde frågor på norska och svarade på svenska. aldrig känt mig mer scitzofren... men jävlar vad fina saker jag sa. 

Vad åt du till middag senast?

- köttfärssås och pasta

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

- ja det är väl klart dom gör. sen kramar dom mig när dom ser mig. dom jävlarna.

Vilket riktnummer befinner du dig i?

- 033. även kallat staden som gud glömde. eller ja, staden där det regnar mest i hela landet... typ samma sak.

Är du blyg inför det motsatta könet?

- hahaha oh nej. tyvärr. önskar att jag vore det. men fått många bra historier tack vare min icke oblyghet.

Vilken film kan du alla replikerna till?

- torkel i knipa.

Pratar du några andra språk?

- norska . engelska. men om jag pratar det bra vettefan.

Diskar du din egen disk?

- ja. även när vi har diskmaskin. tycker det är rogivande.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

- spelar ingen roll, men kan väl tycka att den som bjuder ut - bjur.

Vad har du med dig in på bion?

- ett sällskap förhoppningsvis. plus silvertejp. för annars pratar jag för mycket.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

-han ska förstå mig när inte ens jag gör det.

När sov du senast på golvet?

- för några veckor sen när hunden hade somnat brevid sängen och det såg så mysigt ut, så la mig på golvet och höll om honom och sov en timme. bästa värmekudden.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

- inga tydligen. snittar väl 3-6h per dag, men kan jobba 3 dagar utan sömn utan problem. eller ja, jag kanske hör lite dåligt då, ser lite dåligt, går lite snett och mår lite kasst, men med mascara och ett leende så anar ingen hur jävla lite sömn en faktiskt har. började med propavan för fyra år sedan och tar dom när det har gått för långt, att jobba 6skift är underbart men det tar på kroppen att ständigt ställa om sig. men jag klarar mig, sova kan man göra sen när man är död. intalar jag mig.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

- Ja. kanske inte i min egen blogg för där skriver jag utan att läsa igenom. tycker det blir mest äkta så, men kan störa ihjäl mig om dyra restauranger eller fina klädkedjor har felstavat sina reklamskyltar /menyer.

 

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

- åtminstone en gång?

Tycker du om att krama folk?

- ja. tyvärr tycker inte alla om att krama mig. haha .

Äger du en digitalkamera?

- nej. tack gode gud för det. hade väl fått gå till psyket annars med selfiediagnos.

Vad är du allergisk mot?

- folk som letar fel i precis allting. deras attityd kliar som en böld i röven på en cykelsemester.

Har du några tvångstankar?

- om jag har. haha .

Vilket är ditt favoritcitat?
om du går igenom ett helvete - fortsätt gå.




 



Av sanna engström - 19 januari 2015 16:20

Jag och Patricia tog med oss hunden och gick ut i skogen och promenerade i en timme och bara snackade skit . Helt underbart väder , friskt men inte blåsigt , kyligt men inte kallt . Älskar't <3

Kom hem till kaffe av sambon och nu blir det köttfärssås , men först en dusch. Ha en fin dag allihopa och va rädda om er .

Av sanna engström - 19 januari 2015 13:47

"Det är inte lätt när det är svårt men det är skönt när det går" hahahaha

Av sanna engström - 19 januari 2015 13:12

Den sista är ju ändå otroligt charmig men sorglig på sitt sätt . Hahahaha :)

Av sanna engström - 19 januari 2015 13:08

Att vakna upp till lite ledighet . Lurven blev inte alls glad när han såg att jag tog fram bilnycklarna . Han gav mig en " om blickar kunde döda-blick" och har fortfarande inte slutat sura . Haha , men snart ska vi ut på promenad igen och så blir han väl glad(are) :)


Har hunnit städa , plocka med disken och sortera lite skit och klockan är inte ens två . Känns skönt att vara före planeringen.

Kom på att jag inte hållt mitt nyårslöfte med att se minst en film om dagen. Fan. Så jävla dumt . Måste bättra mig . På momangen. Tar väl ikapp det med maraton ikväll <3 :)

Av sanna engström - 18 januari 2015 19:14

Mums

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Ovido - Quiz & Flashcards