sannaengstrom

Alla inlägg den 20 januari 2015

Av sanna engström - 20 januari 2015 19:01

Skulle ut på en långpromenad med diesel och när det hade gått 10 minuter så dog min mobil som ändå hade 30 % batteri ( den gör gärna så , för att visa mig att det finns viktigare saker i livet , sött va? )

Så dokumentären jag lyssnade på blev en jävla kliffhanger med andra ord , men det gjorde väl inget . För istället så blev det 1,5h meditativ promenad med djupa andetag och frisk luft och vackra fönster att titta in på ( som Ove Sundberg typ ) hahaha .

Tänk vad hemskt det är egentligen att man blir så förvånad och ställd av att gå i sin egen tystnad , att man e så van vid distraktion ifrån annat att man genast blir lite blyg inför sig själv , jaha vad ska vi göra med detta nu då Sanna ? Typ haha .

Men som sagt , kom hem , hel och ren och strax blir det en dusch med inpackning och sen blir det mitt efterlängtade tee . Det ska jag se tee höhö .

Av sanna engström - 20 januari 2015 16:54

Det går inte att misslyckas med denna rätt . Så enkel och så jävla god . Om en får säga det själv ( och det får man ju ) :)

Plockade en grillad kyckling ( inte från någon gård , utan färdig i butiken. Jag är ju inte den som är den - jag är den andra , den late alltså )

Sen steka championer kantareller coctailtomater soltorkade tomater broccoli blomkål .

Kokar samtidigt pasta ( eller ris )
Sen häller jag i det i röran ihop med smaksatt créme fraishe och pesto.

Voilà .
Mätt och belåten .

Har tänt en massa ljus nu , och även hunnit se en film, så nyårslöftet går framåt. Bara en kopp tee som fattas sen har jag kryssat för mina dagliga löften;) <3

Idag är en sån där skön dag då man har tvättat två maskiner , där tom sköljmedlet gör en glad för att man har tid att lukta på det, om ni förstår . Man har tid att verkligen titta på vilka plagg som ska torktumlas och vilka som inte ska det . Det kallar jag harmoni . Haha .

Har som grej detta året att se det fina i det lilla. Att släppa pressen och stressen på hur jag bör vara eller hur jag borde tänka eller agera .

Jag ska varje dag hitta något litet som gör mig lycklig och som får mig att le i åtminstone några sekunder .

Jag märker redan hur den inställningen har hjälpt mig i jobbiga situationer, som i morses tex så vakna ju jag fem och gick ut på en gång med hunden. Istället för att fokusera på kyla och ingen sovmorgon så valde jag att tänka " wow magiskt ute , så fint " och det va det verkligen, så till den grad att jag ska ställa klockan på fem imorgon igen för att göra samma sak .

Ikväll blir det lugnt , inga stora planer - är planen <3

Av sanna engström - 20 januari 2015 06:12

Sebbe tog sista rundan igår kväll så jag kunde lägga mig tidigt , somna som en stock innan klockan ens va nio och vaknade innan Sebbes alarm i morses och va ute med hunden på en promenad . Det är något magiskt med att gå ut och gå innan staden ens vaknat . Så orört och oförstört, vackert .

Sen det bästa av allt ; att äta frukost i lugn och ro utan någon stress eller tidspress. Det enda som står på agendan är väl att gå ut med hunden igen om några timmar :) haha .

Hoppas ni alla haft en lugn och harmonisk start på dagen .

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Skapa flashcards