sannaengstrom

Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av sanna engström - 19 augusti 2014 23:14

Det här med motivation , jag får ofta frågan av andra hur man ska tänka om man inte har någon motivation .

Jag tänker såhär .
Älskar du att borsta tänderna / bädda sängen / bajsa / diska ?

Antagligen inte men det är något som görs ändå , dagligen ( förhoppningsvis ;)

Lite så ser jag det med träningen . Tror folk hänger upp sig på att dom MÅSTE HA MOTIVATION, annars skiter dom i det . Jag struntar blankt i om jag har det eller inte , ut ska jag . För känslan efteråt slår allting.

Och dom dagar jag inte har någon motivation alls så har jag som mantra att " gött - ut å leta efter den då " . Tror det handlar om att inte känna efter så mycket - innan - utan bara göra det . Det behöver inte registreras i runkeeper eller endomondo, du kan gå ut och lyssna på "radiopsykologen i P1 eller Mia och klara roll on P3 .

Motivation är nåt som ibland finns , ibland inte . Men vardagen är ständigt där och du gör dagligen saker som inte e så roliga , låt träningen bli en lika vanlig del , för av den får du åtminstone ut något , och du kommer inte ångra dej precis<3

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Skapa flashcards