sannaengstrom

Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av sanna engström - 10 augusti 2014 23:55

Jag har svårt för att inte släppa detta fallet. Hur fan tänkte hon ? Ångrar hon sig? Hur mår hon idag ? Läste att hon bytt advokat , undrar varför ?

Det slog mig plötsligt att man sällan läser om någon mördare som på riktigt ångrar sig. Alla verkar vara så "nöjda " fy fan.

Läste att Anders breivik tydligen sa i slutet av förhöret ; " jag är ledsen att jag inte lyckades döda fler " .......

Iskallt . Fyfan.

Tänker mkt på skyler neese också . Hur hennes vänner kunde lura henne så. Lura hennes familj. Sjukt att hon får ha kvar Twitter , hennes statusar är fan inte ok. Riktigt obehagligt <3

Denna världen ibland alltså .
Får googla " söta hundar " i 6 h för att åtminstone få bort några bilder ifrån huvudet .... ;(

Av sanna engström - 10 augusti 2014 11:50

Min pt undrade om jag kunde skriva ner lite om alla förändringar som skett , så här kommer det <3 Tema förändring :

Den fysiska : under året som har gått så har jag märkt att jag sträcker på mig mer . Går rakare , har finare hållning och håller huvudet högt . Jag möter äntligen folks blickar , och tror inte längre att dom glor för att gylfen är nere eller för att jag är fet .

Jag är även himla glad över hur kroppen har dragit ihop sig . att det inte blev någon lös hud. Det enda som är löst nu är brösten men det är smällar man får ta haha .

Jag är också oerhört glad att jag har sån energi nu för tiden . Att det inte spelar någon roll om det varit mycket på jobbet eller om jag sovit dåligt , jag har tid /kraft att göra annat ändå , innan skyllde jag jämt på något . Så skönt att träningen fungerar <3





Tänket : blivit mer stark i mig själv . Vågar sätta ner foten , säga ifrån . Tror på mig själv mer . Är mer positiv och optimistisk. Gråter inte när jag lägger mig om kvällarna och har inga problem när jag vaknar med att komma upp . Är mer glad . Det är lättare med allting :)

Handlingar : jag gör det jag ska och jag har inte en massa ursäkter . Tidigare skyllde jag på att jag inte hade någon motivation , nu skiter jag i vilket och tränar ändå . Vissa dagar är svårare än andra men det fungerar genom att jag har som mantra " det är som att borsta tänderna " . Gör det bara :)

Något som ändrats mkt också när det kommer till handlingar , är att jag har svårt för vänner som ändrar sig hit och dit . Som ändrar planer och lovar något men sen hux flux struntar i det . Har mindre tålamod och inte lika mycket energi till att finnas där då . Tidigare kunde jag förlåta sånt för jag var så glad om någon ville hänga med mig , men nu känner jag mer värde i mig själv och avskyr när någon tar av min energi utan att ge . Så jag har fått kortare stubin men jag är stolt över det samtidigt <3



Självförtroende : det kan fortfarande vara dåligt vissa dagar , ibland glömmer jag hur långt jag kommit och vilka hinder jag har klättrat över . Det var riktigt kul när jag började tappa vikt och ständigt fick komplimanger och hejarop för det , men nu får jag inget sånt längre , folk har vant sig och jag med . Och jag har ju alltid varit en bekräftelsebitch så jag älskade den stunden då massa folk kom fram , det var så ovanligt för tidigare kände jag mig osynlig och om någon kom fram så var det inte alltid för att säga snälla saker , men tiden då jag droppade som mest vikt var riktigt göttig haha , men det är inte bara vikten som fått mig att få bättre självförtroende utan det är allt jag gjort för att nå dit - som har höjt det - att jag vågade hoppa och tro på att jag inte skulle falla . Att jag hade sån tilltro till pt och träning och mig själv , att det har hållit hela vägen och att jag inte gav upp .

Jag känner en större tillfredsställelse i livet och i mig själv , likaså med självkänslan .
Jag värdesätter min tid och jag tycker om livet nu . Jag fokuserar på det bra i situationer som jag förut hade gnällt över allt det dåliga .

Sen är den häftigaste känslan av dom alla att KROPPEN BÄR MIG .
Är så tacksam varje dag .


Så den största förändringen av dom alla är nog gnistan i ögonen , när jag ser gamla kort så ser jag så ledsen ut , blek och ingen lyster i ögonen . Dom ser tomma ut . Jag ler på korten men jag som vet hur jag mådde vet hur falskt det leendet var , och kollar man noga så ser man att jag inte ler med ögonen , nu gör jag det . För mig har det aldrig handlat om att bli smal , det handlade om att hitta tillbaka till mig själv och få en kropp som jobbar med mig och inte emot mig . Nu är vi ett team . Ett starkt team . Vi har mycket jobb kvar men vem fan har bråttom <3


Till dig Emmelie , min fina vän och fantastiska pt : TACK . Vet inte vad man ska säga till någon som räddade mitt liv , vad mer kan man säga än tack ? Tusen tusen miljoner tack .
Du sådde ett frö i mig som under åren har grott till en vacker blomma, du vattnade mig med konstiga förslag / spännande utmaningar men främst med din tro på mig . Du fick mig att utvecklas , fick mig att tro att jag kunde fixa det här . Inte en gång har du tittat på mig med besviken blick , jag har alltid känt ditt stöd och din kärlek . Du har ett sätt som får en att älska sig själv bit för bit när man är med dig , du fokuserade på att få mig att fatta att jag kan så mycket mer än jag tror , och jag hade som regel för mig själv att aldrig någonsin säga : jag orkar inte-framför dig ( men Gud vad jag tänkte det en massa gånger ) istället sa jag jämt när du la upp dagens plan för träning ; åh vad spännande , nu kör vi ( men jag tänkte ; jag dör !!!!!) men din positiva utstrålning smittade av sig . Jag älskar hur du ibland kunde springa bredvid mig och ifrån ingenstans säga saker som : DU ÄR SNYYYYGGGG SANNA/vad stark du ser ut / upp med huvudet / det ser bra ut / du är grym !! Alla dina kommentarer har varit som att få flera klunkar vatten när man törstat ihjäl, du är fantastisk på så många sätt . Det finns inget ont i dig , du är otroligt omtänksam , rolig , finurlig och fantastisk .

Tack återigen för att du räddade mig och fick mig att börja leva .
Jag älskar dig <3

Av sanna engström - 10 augusti 2014 09:17

Woooohoo vaknade halv nio , helt perfekt . Älskar att vi har en fransk balkong i sovrummet så att det fläktar , så skönt <3 kan ju bara ha den öppen på helgerna men ändå :) ha en härlig dag allihopa :)

Av sanna engström - 10 augusti 2014 00:14

Suger ! Jag beställde en tjänst av dom som skulle kosta 1500 efter avdrag . Dom skulle flyttstäda min gamla lägenhet .
Det skulle ta några timmar så jag lämnade nyckel under mattan - för tjejen som skulle ta över min lya skulle flytta in så fort dom va klara. Jag litade på dom men blev så jävla lurad .

På deras hemsida står det att dom ALLTID hör av sig om det är " för smutsigt " och att dom då behöver höja priset .

Jag fick i sms efter två timmar att dom
Inte kunde rengöra fönstrena för att det inte gick att öppna dom .

Sen fick jag ett sms till , när städningen var genomförd . Att dom behövde höja fakturan till 1750 pga all smuts ( ursäkta? Bor i en etta och jag är ingen uteliggare Precis. Men fine , jag betalar )

Tjejen flyttar in.
Hon jobbar på städfirma by the way ,
Ringer mig och säger att det är värdelöst gjort . Att det är pinsamt utfört .
Jag åker dit .
Håller helt med .
Ber om ursäkt till henne men hon är fine med det ändå
, säger att det inte är mitt fel .

Men ändå .
Fega jäklar som tar betalt mer , när
Dom gör mindre än minst . Fick detta smset av dom några dagar senare och svarade såhär ;

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Skapa flashcards