sannaengstrom

Alla inlägg den 10 april 2014

Av sanna engström - 10 april 2014 11:45

Igår blev jag lite knäckt, helt utan anledning egentligen, 

eftersom jag sen min viktresa lärt mig att stå på mina egna ben och att endast lyssna till det som sägs men inte tro på allt som sägs , om det inte är befogad kritik. 


jag har lätt för att skaka av mig saker, men svårt för att skaka av mig när något gör lite ont. 

det skaver liksom och sätter sig fast. 

igår var en sån dag. 


en kollega kom fram helt ifrån ingenstans, ryckte tag i min arm, tog om den och sa med medlidande blick " jadu sanna, jag ser att det inte går neråt längre, tråkigt att du fastnat. men sånt som händer " 


jag ville bara slå ner fanskapet. 

vem är han till att säga så? hur gynnar den kommentren mig? 

sen var den ju inte sann heller. 


jag går fortfarande ner i vikt, dock inte lika snabbt som när det fanns mer att ta av. 


men efter hans kommentar igår så kände jag mig som en flodhäst typ, 

tills jag på riktigt rannsakade mig själv:  kände jag så innan hans okänsliga och onödiga kommentar? 

nej. det gjorde jag inte. 


så med det sagt, vill jag bara att ni alla ska försöka lita på er magkänsla. 

jag hade däremot uppskattat hans ord om jag själv hade känt att jag stannat på en platå, 

och bett om råd , då hade hans kommentar varit relevant. 



men människor som ska komma med kommentarer, så som: 

 - du passar inte alls i den frisyren

- men oj, vilken ful tröja 

mm


kan ju bara gå och skita ner sig.  haha :) 




vikten går neråt, cm lika så, 

jag tränar varierat och ofta och har mina vilodagar, 

och jag äter bra och unnar mig ibland, 

precis så som jag vill ha det. 

om det så är ett halvt kilo ner i månaden så spelar det ingen roll, 

men kom fan inte och tryck på min armar och ge mig en sympatiblick, 

när det inte är befogat och när jag inte bett om det. 


:) 


det är ju inte synd om mig. 

det var synd om mig som inte trodde att jag var värd det här . 

nu är jag här och jag är värd det. 




mars/april 2013

<3            



mars/april 2014 : 


       




Av sanna engström - 10 april 2014 11:36

Kan man tro men nope , bara plattat hår :) älskar att platta det för då kan jag dra fingrarna igenom utan att fastna i skatbon :)

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Ovido - Quiz & Flashcards