sannaengstrom

Alla inlägg under mars 2014

Av sanna engström - 8 mars 2014 10:19

Dåtid:
Ingen energi, ont överallt , huvudvärk ofta, ville vila mest jämt , åt hämtmat ofta, drack mycket läsk, åt massa skräp, skav mellan låren, andfådd av att ens bara gå , enorma prickar(invändig acne) i armhålorna, svettig jämt , kunde aldrig sminka mig, hade jämt svarta kläder för jag svettades å ville inte att det skulle synas, aldrig tighta kläder, aldrig kläder som jag ville ha - bara dom som fanns i min storlek, ledsen, orkeslös , missunsam, dålig självkänsla, vägrade möta folks blickar , gick hängigt, hade alla ursäkter i världen, såg ingen framtid .

Nu;

STOLTHET, rak i ryggen , springer 1 mil , inga skavsår/bölder/prickar /bristningar , tror på mig själv och har en enorm livslust. Slutat med ursäkterna och börjat jobba . Slutat banta, slutat med pulver , börjat ha balans och harmoni. Nu lever jag verkligen ??

Av sanna engström - 8 mars 2014 05:38

Tack för att du bär mig .

Av sanna engström - 7 mars 2014 23:30

Blev 3 km löpning efter jobbet också , så skönt . Nu ska jag lägga mig och sova , upp tidigt imorgon igen . Puss å kram och trevlig helg .

Av sanna engström - 7 mars 2014 11:13

Att starta dagen med 3,3 km löpning utomhus.

Mindre skönt att glömma hörlurar och att känna sig jagad av en elefant som i sin tur är jagad av en antilop. Mina andetag är fanemej brutala. Haha

Av sanna engström - 6 mars 2014 20:27

God frukost - varit hos frisören , bästa tjejen som finns , hon heter Emma å driver dalsjösalongen i dalsjöfors.

Det tog 3h att klippa/ tunna ur / färga / föna / platta . Hon är så noggrann och duktig !

Priset ? 850 kr !!!! Jag sa till henne helt allvarligt ; hade du sagt 1700 kr tack så hade jag ändå tyckt att det va billigt , du e bäst !


Sen blev det en PW på 13 km , kom hem nyss , stressad - trodde jag jobbade fm imorgon , men fick sms där personen skrev " du har väl inte glömt att vi bytt va ?? Haha "

Så ja har sovmorgon :)

Fin dag idag !

Av sanna engström - 5 mars 2014 18:58

Vilket pass :) Dagens pass med PTn.
Promenad 1,5 km för att mötas upp.
3 km löpning uppvärmning .

Sen springa upp för en brant backe och där uppe boxas 30 ggr * 6 tillfällen.
Vila 3 min efter det.

Sen springa upp för backen,10 burpees per gång * 3 ggr vändor


Vila 3 minuter , sen 50 upp och ner för en trappa ( step ups) 50 upphopp på 2 trappsteget , sen 50 step ups igen , sen jogga hem 2 km.

Nu dusch:)

Av sanna engström - 5 mars 2014 16:46

till er nya, brukar trilla in en del ibland som kanske vill se hur början var...




 



 



 





   

Av sanna engström - 5 mars 2014 16:09

  



Något jag insett som jag är väldigt stolt över, är att ju mer kilon som runnit av mig, desto mer skinn på näsan har jag fått. tidigare vågade jag inte ryta ifrån om jag blev behandlad orättvist eller om någon satte sig på mig. jag svalde ilskan och lät det vara, tänkte jämt att den andra kanske hade en dålig dag och att jag inte skulle göra det värre.

det kunde vara främlingar eller kollegor eller vänner mm.


nu har jag inga som helst problem med att sätta ner foten. jag står för det som är jag. och jag låter inte någon sätta sig på mig såvida det inte är min kille;P


nej men skämtåsido, jag har verkligen slutat vara kränkt över en massa saker. innan blev jag jämt så arg, sårad, ledsen och kränkt om någon sa något till mig som det kanske låg en bit sanning i,

men nu, nu har jag svar på tal på det mesta och kan lätt gallra ut vad som är relevant gentemot mig och vad som faktiskt bara är bullshit.

om någon kommer med bra konstruktiv kritik , tex på gymmet , när jag gör en övning och kanske gör den fel, då ÄLSKAR jag när någon visar mig rätt så jag lär mig. tidigare kanske jag aldrig hade velat gå dit igen för att jag hade känt mig så värdelös och dålig.




numera vågar jag testa nya saker, jag vågar säga ifrån på skarpen, jag tar upp saker med människor på en gång om jag har något som jag är arg eller irriterad över och jag låter inte det sitta kvar i mig.

tidigare åt jag upp känslorna , nu tränar jag och bearbetar dom så bra jag kan.




så, det är bara att hoppa ner i havet och vara glad , vad är det värsta som kan hända? :P



 


som sagt, vad är det värsta som kan hända? :P

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Skapa flashcards