sannaengstrom

Direktlänk till inlägg 3 mars 2014

att följa sig själv..

Av sanna engström - 3 mars 2014 23:11



ja, det var några av mina tankar :)


" Ingen klagade på mig eller kom med råd och tips när jag låg fet jävlig och allmänt deppig på soffan - och va otroligt ohälsosam, ingen brydde sig om min hälsa då, eller hur jag mådde. ingen kom med pekpinnar över hur jag borde ha fördelat kosten eller hur mkt eller lite sömnen betydde , mm.


anledningen till det var att jag inte störde någon då. ingen behövde se valen. valen låg i dvala.



nu  när valen vaknat och börjat glida på vågen och hittat sin väg - ja, då är alla helt plötsligt perfekta guider och ska komma med tips som jag inte bett om och råd som ska vara vänliga men som lyser med sin bitterhet.


- borde du verkligen gå ner mer nu?

- ska du verkligen träna mer?

- va, har du tränat 2 ggr idag?

- du äter väl kolhydrater ?

- det är inte bra att träna för mycket

- det är inte bra att dricka för mkt vatten,


BLA BLA BLA.


det är väl oerhört jävla bra att jag mår bättre? att jag behandlar min kropp bättre? att jag tar hand om mig själv bättre? att jag tränar? att jag lever och inte bara är vid liv? om jag endast ätit ett salladsblad och tränat 5 ggr per dag - ja, då hade jag behövt er hjälp.


men det är förbannat jäkla intressant , att ni kommer med välmenande tips , när jag dels inte bett om det, och när jag främst mår som bäst?


avundsjuka bittra jävla fittor är vad ni är hela högen. kukar också för den delen om ni har nån sån.



ursäkta mig, men det är sjukt konstigt hur vissa inte kan hantera andras glädje eller lycka.

det är inte mitt fel att mitt liv får igång något negativt hos dig själv.

det är inte mitt fel att min träning påpverkar ditt ointresse för din egen träning.

det är inte mitt fel att min vikt rasar medans din står still.

det är ditt fel och det är ditt förhållningssätt och dina prioriteringar som väljer att visa vad som ska stå på vågen,

om du inte kan se andra som endast inspiration - ja, då är det inte mycket man kan göra.


men här har du ett tips - som du inte bett om -


SLUTA att komma med hövvet på sniskan och le inställsamt och se allmänt undrande ut och säga " borde du inte ha en vilodag ? "


borde inte du bara ta och hålla käft?



Puss




ps. detta är inte riktat till någon av er som har kommenterat här på bloggen. ni är nämligen helt fantastiska och jag älskar er. detta är riktat till dom som kommer fram till mig i vardagen och ska ge sina tips.

det är riktat till dom som kanske tänker såhär , och det är riktat till dom som just nu säger såhär till någon,

det är riktat till alla dom som är så innerligt bittra över andras framgång, att dom endast bäddar för sitt eget förfall.


se endast andra som inspiratörer eller provokatörer eller vafan ni vill, men låt er inte nedslås om ni inte har samma slags liv eller vision, gör det bästa av det som DU kan påverka. och jämför dig bara med ditt gamla jag. inte med en främling på andra sidan gatan. och var snälla emot varandra och va snäll emot dig själv.



ps. vila och återhämtning ÄR viktigt.

men jag tror jag känner min kropp bäst <3 :)



 

 
 
Stamp-E

Stamp-E

5 mars 2014 09:47

amen shit, tack så mycket, det är precis så det är...

jag har vägt 180 kilo, jag tog tag i mitt liv och genom förändrad kost och träning gick jag ner 80 kilo.... jag tränar stenhårt 3 dagar i veckan, först cirka en timme styrketräning och sen en timmes förbränning....

o plötsligt nu så blir folk påminda om sin egen lathet, och då jävlar ska det påpekas att det där och det där är minsann inte bra, och gör inte så, och tänkt på hjärtat... haha.. HAHA... TÄNK PÅ HJÄRTAT??? Hur fan hårt tror ni inte det jobbar med rent jävla fett flytande runt i blodet... för helvete....

sorry mina hårda ord, du är en hjälte, tack för ditt inlägg..

har tänkt flera gånger på att be om lov att länka till dig, men vet du vad, jag frågar inte, jag bara länkar, du har en given plats i min korta men väl utvalda länk-lista..

ha en superdag.

Kram Stamp-E

http://stamp-e.bloggplatsen.se

 
sanna

sanna

5 mars 2014 11:41

men älskade vän, herregud vilken resa du gjort ! <3 så otroligt stolt över dig. och tack för din fina kommentar, jag förstår din irritation och ilska, man blir galen över folks jävla budord och deras små kommentarer, som bara rent ut sagt handlar om avundsjuka och inget annat. fortsätt precis som du gör och tack för länkningen <3 KRAMAR

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna engström - 10 juni 2016 17:02

Välkomna att följa mig på nouw.com/sannaengstrom Hoppas vi ses där ...

Av sanna engström - 9 juni 2016 21:45

Jag håller på att byta portal till nouw så återkommer sen med min adress dit när allt är färdigt . Importerade denna bloggen dit så kan kan säga att jag har en hel del material att gå igenom haha . För jag vill ha en mer strukturerad blogg med underk...

Av sanna engström - 8 juni 2016 21:45

Jag kan inte riktigt minnas i vilket sammanhang jag hörde den här låten första gången, men när jag såg musikvideon så blev jag så blödig som bara just jag kan bli. Jag blev alldeles varm i hjärtat och tårarna rann, för jag tyckte den var så otroligt ...

.

Av sanna engström - 8 juni 2016 15:09

Ska iväg en sväng och umgås med patricia , dricka lite kaffe och tjöta lite . Härligt härligt . Har spenderat dagen åt att tvätta och kolla på film . Tog även tag i att rensa i rören i köket och det var inte lika illa som badrummet tack gode gud ;) ...

:)

Av sanna engström - 8 juni 2016 12:27


Tänkte bara visa lite gamla klipp jag hittade på datorn :)                måste bara visa detta klippet igen, en scen som fick mig att gråta. så jävla fin !      ...

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Skapa flashcards