sannaengstrom

Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

ditt jävla fetto.

Av sanna engström - 11 februari 2014 19:10

Pratade med min pojkvän i veckan om att det ska bli roligt att gå ut på krogen med honom någon gång efter min födelsedag, och då hör jag mig själv säga utan att tänka efter:


" Fatta vad skönt det kommer vara att kunna gå ut utan att någon kommenterar hur fet jag är och att jag inte borde dricka/röka när jag är gravid? puh, nu kanske jag kan slappna av ute ".


min kille bara stirrade på mig, han kunde inte förstå att jag hade fått såna kommentarer.

inte bara en gång. utan flera gånger.


 ( jag frågade honom vad det var som gjorde att han stannade när jag gick upp så oerhört mkt i vikt,

då log han - kysste mig och sa: FÖR JAG ÄLSKAR DIG !  <3 )


jag har funnit mig i situationerna ganska bra,

när en kille sa att jag inte skulle röka för att jag var gravid - då hällde jag ölen över hela honom - log och sa:

är inte gravid, hejdå.


( ok, jag förlorade egentligen eftersom jag precis köpt ölen, men ändå :P )


     

en annan gång var när en främling knackade mig på axeln, tittade på mig och sa med förakt:


" du är så tjock och fet att ditt fett skulle räcka till alla här inne, så jävla fet är du " .


till saken hör den att min vän stod utanför och hade köpt korv med mos ( så typiskt med nattamat när man är gravid, ni vet väl hur det är ? höhö )


iaf, jag tog min mosbricka, gick fram till grabben och sa: Du är ju faktiskt större än mig, men oavsett så kränker man inte någon så, och sen mosade jag min bricka över hela hans ansikte, gav honom en örfil och sen gick jag därifrån.



det är en kommentar jag aldrig glömmer.

den sitter fast mer än min tatuering ifrån thailand.



       


vart skulle jag komma? jo, att det kändes så sorgligt att jag helt plötsligt kom på tanken, att folk kanske inte skulle påpeka min vikt ute .. INGEN ska någonsin påpeka ens vikt ute, speciellt inte okända idioter.

vänner och familjemedlemmar som är oroliga för ens hälsa är en sak, men inte människor som inte ens vet vad man heter.

jag ska inte behöva vara rädd.

och jag borde inte behöva känna mig lättad nu.


   


världen kan vara ett elakt ställe alltså.


en gång hade jag ett par jeans på mig på krogen, och en tjej gjorde klassikern som vi tjejer oftast gör:

börjar med en komplimang men avslutar med ett järnrör upp i fittan.


" Ååååååh vilka fina byxor du har, fast du är så fet. "


   


Det finns många som kommer fram till mig nu och säger :


" gud vad fin du är nu, vad duktig du är "


och jag skulle kunna tolka det på två sätt.

det ena: Va jag så ful innan ?


men sättet jag tolkar det på: Jo, att jag ler med ögonen nu. att det SYNS att kroppen mår bra.

att det MÄRKS att jag är mer i balans och att jag UTSTRÅLAR mer harmoni.

det handlar inte om att jag var fet och ful och gravid förut,

utan det handlade om att jag led.

jag såg verkligen ingen framtid för min egen kropp. den var ett sopnedkast utan stopp och utan sortering. vad som helst fick åka ner och jag fick genast böter i form av ett dåligt samvete, dåligt självförtroende,dålig självkänsla, bristningar, dålig karaktär och självömkan.  inte konstigt att jag en dag ville börja rensa i sopberget :)





Jag värdesätter positivitet men inte lögner.

jag älskar att ge främlingar komplimanger som jag menar ifrån botten av mitt hjärta.

Har någon en vacker kofta - då säger jag det.

är någons frisyr hur snygg som helst -då säger jag det.

har någon ett leende av guld - ja, då säger jag det.


är någon däremot överviktig och försöker ha en trevlig kväll med sina vänner,

ja då går jag inte fram och säger: du är fet.


för den kommentaren gynnar ingen.



Jag har svårt för folk som måste ge kommentarer som inte hjälper för fem öre.

om mannen på krogen hade varit uppriktigt orolig för mig,

så hade det betytt mer om han hade lagt handen på min axel och sagt:


" Vi känner inte varandra, men jag ser att du lider. vill du berätta vad som hänt? du verkar vara en toppenfin tjej men din kropp verkar inte må bra, finns det något jag kan göra ? "

jag hade väl bett människan dra åt helvete - men jag hade kanske fått mig en klarare tankeställare,

än att ifrån ingenstans få höra: du är så fet så det räcker till alla här inne,

vad fan tror han att det gör för mig? att jag väljer sallad nästa gång?


nej, jag valde ju mosbricka för i helvete :P




va rädda om varandra och var snälla emot varandra och er själva.

kränkande ord kan vara livsavgörande,

men glöm inte bort att den som oftast kränker oss mest - är oss själva.

och det är något DU kan jobba med.

Försök hitta positiva saker hos dig själv, och skriv upp dom.

läs dom innan du somnar, och skriv nya innan du lägger dig.


Du är fin.

smal som fet.


hur du vill leva är upp till dig <3




 



   


     

 
 
Linn

Linn

12 februari 2014 11:30

Så jävla bra skrivet! (Y) vissa är ju idioter...

http://hipshot.blogg.se

sanna engström

12 februari 2014 21:14

men vad glad jag blir över din kommentar. tack snälla. ja, det finns idioter överallt . kramar.

 
Ingen bild

hanna

13 februari 2014 18:36

bra och starkt skrivet! u go girl :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna engström - 10 juni 2016 17:02

Välkomna att följa mig på nouw.com/sannaengstrom Hoppas vi ses där ...

Av sanna engström - 9 juni 2016 21:45

Jag håller på att byta portal till nouw så återkommer sen med min adress dit när allt är färdigt . Importerade denna bloggen dit så kan kan säga att jag har en hel del material att gå igenom haha . För jag vill ha en mer strukturerad blogg med underk...

Av sanna engström - 8 juni 2016 21:45

Jag kan inte riktigt minnas i vilket sammanhang jag hörde den här låten första gången, men när jag såg musikvideon så blev jag så blödig som bara just jag kan bli. Jag blev alldeles varm i hjärtat och tårarna rann, för jag tyckte den var så otroligt ...

.

Av sanna engström - 8 juni 2016 15:09

Ska iväg en sväng och umgås med patricia , dricka lite kaffe och tjöta lite . Härligt härligt . Har spenderat dagen åt att tvätta och kolla på film . Tog även tag i att rensa i rören i köket och det var inte lika illa som badrummet tack gode gud ;) ...

:)

Av sanna engström - 8 juni 2016 12:27


Tänkte bara visa lite gamla klipp jag hittade på datorn :)                måste bara visa detta klippet igen, en scen som fick mig att gråta. så jävla fin !      ...

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Skapa flashcards