sannaengstrom

Alla inlägg den 13 november 2013

Av sanna engström - 13 november 2013 20:18

Riktigt nöjd med dagen. 


först 7 km promenad med en vän. 


sen 3 km löpning på 19,31 minuter som uppvärmning, sen 1h indoorwalking :) 


kommer nog somna gott ikväll. 


 

Av sanna engström - 13 november 2013 15:15

I flera år har jag kämpat med vikten. 

Jag har alltid haft lätt för att gå upp i vikt, jag brukar säga att jag går upp 2 kg bara av att titta på en apelsin 

( inte på grund av all skit jag stoppat i mig, inte alls ) haha. 


Jag har i så många år gnällt över min vikt, testat alla konstiga dieter, hatat allting, 

och gråtit över att jag aldrig bara vaknat smal. 

 

Jag har kunnat köpa mcdonaldsmat och öl och ätit och druckit framför tvn ,samtidigt som jag kanske skrivit: wow, gått 2 km idag, känns gött / sen gråtit i hemlighet och slängt iväg mcdonaldspappret så ingen skulle hitta bevisen. 


jag har alltid vetat vad som varit rätt att göra, men jag har inte vågat. 

tror inte riktigt att jag velat heller, ville inte ge upp * det goda livet * . 

jag trodde jag trivdes med att ligga på soffan å kolla serie efter serie, och beställa hämtmat och dricka cola å öl. 


MEN, 


i somras fick jag nog. 

jag insåg att det inte längre handlar om att bli snygg. 

det handlar om att överleva. 

jag var sjukligt fet. 

109,9 kg. 


det var inte sunt någonstans. jag hade bristningar överallt,och att bara gå uppför trappor var jobbigt. 

något som var vardagsmotion för min pojkvän blev till ett svettigt träningspass för mig. 


mitt inre och min utsida stämde inte överens. jag förstod inte, 


men steg för steg så började jag inse att jag verkligen VILLE förändras. 

att jag drömde om att gå och lägga mig med självkänslan på topp, 

med en känsla av tillfredsställelse. 


och jag kan lova er, att det är underbart. 


           

nu tränar jag 1 gång i veckan med min pt, 

sen kör jag minst 3 olika pass i veckan, brukar varva cirkelgym, skivstång intervall och indoorwalking. 

sen brukar jag ha 1 gång i veckan på gymmet, plus 2-3 promenader i veckan + 1-2 intervaller. 


jag äter allt om jag vill, men vill oftast inte äta fel mat. 

jag har lärt mig att älska god men nyttig mat och jag går aldrig hungrig. 


jag äter 4-5 ggr per dag och jag har inga förbud, 

men jag märker att kroppen mår bättre av tex bulgur och bovete, än potatis och pasta. 


att den mår bättre av fil och yougurth än knäckebröd å mackor, 


att jag gillar loka naturell mest och inte dom med smak. 


att om jag är sugen på cola, köper en celcius. 



allting går. 

ursäkterna är borta. 

jag skiter i om det regnar - jag ska ändå duscha sen. 


jag går hellre ner 10 kg på ett halvår än 5 på en vecka, 

jag vill ha hållbara resultat. 

jag vill leva och inte bara vara vid liv. 



jag älskar den jag var. 

jag älskar den jag är. 

jag älskar vägen jag går på 

och jag älskar livet jag har . 


är så tacksam över att jag tror på mig själv och att jag har nära och kära som stöttar :) 


   

Av sanna engström - 13 november 2013 15:01

Om ni inte har nåt att göra, så kan ni ju gå in och lyssna på detta :) 


https://soundcloud.com/sannaengstrom


 

Av sanna engström - 13 november 2013 14:57

När jag studerade till radiojournalist så gjorde jag en dokumentär om livet efter gastric bypass. 

lyssna gärna :) 


https://soundcloud.com/sannaengstrom/livet-efter-gastric-bypass-den


 

Av sanna engström - 13 november 2013 14:55

https://soundcloud.com/sannaengstrom/v-rsta-dejten


här berättar jag om den värsta dejten jag varit på :) 



Av sanna engström - 13 november 2013 12:49

Tänkte bara visa er lite videos från när jag har haft pass med min underbara PT :) 



 
 
 
 



vi började med att cykla en mil , sen var det fokus på armar och mage :) riktigt skoj. 




här va ett annat pass: 



 
 
 
 





älskar att hon är så oerhört peppande, rolig och underbar. riktigt fantastisk på att engagera och peppa :) 






här är en video där jag är så glad när jag slog mitt rekord på 5,5 km löpning:) 



 



och här är två videos som jag spelade in till dom i viktgruppen på facebook, som jag är med i :) 



 
 





Och här är en sista video ifrån en film jag såg, 

en komedi med honom och jennifer aniston. 

så jäkla rolig, tycker han är så fantastisk rolig i detta klippet så är tvungen att dela med mig. 

hans minspel är fan underbart hahahaha 



 




Puss på er godingar, 

idag var jag ute och gick 7 km med en kompis, senare idag ska jag köra 1 h indoorwalking :) 



Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Ovido - Quiz & Flashcards