sannaengstrom

Alla inlägg under augusti 2013

Av sanna engström - 8 augusti 2013 12:18

har ofta varit mitt motto. 

aldrig ifrågasatte jag varför det då alltid måste vara något onyttigt? 


nu när jag unnar mig något så kan det vara passionsfrukt, färska bär, 

en mogen avokado med lite keso och citronpeppar på, 

eller loka naturell, eller ve och fasa, loka med smak. 

haha. 


så här såg min sommar ut, 

den var underbar, den var mysig, 

och egentligen behöver jag ta tjänstledigt för att gå 2394949 tusen mil 

- vilket krävs efter all flötighet -  :) 


           


däremot är jag glad över att jag hade en sån där sommar, men ändå kom igång med min PT, 

för nu tänker jag inte ens på snabbmat eller öl, 

jag älskar att vakna upp utvilad ( nu ljuger jag, för hela jävla sommaren har jag vaknat runt 5:00 men ändå ) 

och inte må illa efter en fet pizza, eller massa öl eller sen utekväll. 


jag gillar att vara alert, vaken och på språng och igång. 


jag har alltid gillat den jag varit, 

och jag älskar den jag är på väg till att bli. 



Av sanna engström - 8 augusti 2013 09:22

Ja herremingudsomjaginteenstrorpå, nu jävlar ska ni få höra :) 


Jag har äntligen hittat BALANSEN. 


Jag har väl egentligen aldrig gjort något helhjärtat förut gällande mina försök till att gå ner i vikt. 


Jo, jag körde allevo i 3 veckor där jag endast drack 4 påsar om dagen och gick ner 8 kg och sen svimmade i en hiss. 

oerhört bra.


påminnelse till mig själv och er andra: en quickfix fixar INGENTING. 


Och tidigare har jag tränat bra, men ätit dåligt, 

eller ätit bra men druckit alkohol, 

eller inte druckit men inte tränat, 

eller sovit dåligt men tränat hårt, 

eller bara promenerat men sen vart på donken. 

eller sagt att jag ätit nyttigt och sen snabbt svängt in till statoil på vägen till jobbet och tryckt i mig 3 för 20 -chockladskitsaker utan att ens hinna känna smaken, bara för att. 



jag har alltså mest gnällt. 

och varit chockad över att ingenting hänt. 

eller massvis har ju hänt. 

gått upp i vikt som en idiot och jag kunde inte förstå varför. 


att jag tog en coca cola till frukost och köpte en club sandwichmacka på pressbyrån och en bulle - som jag åt på tåget till vara när jag pluggade - medan jag köpte en tidning om bantning - fick mig inte att reagera över dubbelmoralen. 


JAG HAR ALDRIG RIKTIGT GETT MIG SJÄLV CHANSEN ELLER FÖRSTÅELSEN. 

har inte vågat. 

har intalat mig själv om att jag en dag kommer vakna smal, även om jag beställer en pizza och dricker 5 öl. 


       

Men nu, 

nu kära vänner, nu har det hänt nåt. 


jag har äntligen förstått att även om alla helst vill ha gått ner i vikt i förrgår, 

så funkar det inte så. 


det är en livsstil, att våga bryta mönster. 

det gäller att slänga bort alla dumma bortförklaringar. mina var så här förut. 

och det som är inom parantes är hur jag tänker nu: 


- jag är för trött!!! ( bra - träna, då blir du piggare ) 

- men desperate housewifes börjar ju snart ( toppen, då kan du streama det avsnittet efter att du tränat ) 

-Men jag är ju såååå sugen på pizza ( men hur mår jag efteråt? bättre med något mättande som inte får mig att vilja spy efter en stund ) 

- jag kan väl inte gå på gym när jag är så här fet? ( eh, jo, det är därför du går dit ) 

- jag har massa prickar under armhålorna och jag vågar inte gå i linne för det är så fult ( bra, ta på linne, svettas gärnet och inse att du hjälper dig själv att minska på prickarna genom att gå ner i vikt ) 

- jag har redan så mkt bristningar att jag skiter i allt ( dom blir bara fler om du ger upp, och dom kommer blekna med tiden och dom påverkar inte dig annat än att dom är fula, så sluta klaga ) 

- men min kropp värker ju. ( var glad att du har en kropp. ut med dig och spring ) 



alltså, precis innan semestern så fick jag möjlighet att ha en PT, som även är en vän till mig. 

under sommaren har vi träffats 1 gång i veckan och under semestern så fokuserade jag enbart på att få bättre kondition ( läs: drack och åt som en godzilla , men tränade på bra. först kunde jag bara springa 1 km utan att stanna, 3 veckor senare 4 km utan att stanna ) och nu efter att semestern tagit slut, så har jag gett  mig fan på att visa mig själv att genom att hålla en sund balans , så mår kroppen bättre. 


så under minst 3 månader här framöver, med start 1 augusti, 

så är det NOLL ALKOHOL / LÄSK. 

sunt tänkande, 

positivt tänkande. 

promenader / intervall / jogging / pass och PT-möten som gäller. 

god och hälsosam mat, ingen bantning här inte. 



Jag mår så himla bra, jag är stolt, jag känner mig starkare. 

Målet är att bli lika stark som jag tror att jag kan vara, och att se så stark ut i verkligheten också. 


jag vill leva och inte bara vara vid liv . 


följer ni med mig på min resa? 


tack, nu packar vi det glada humöret och bara KÖR KÖR KÖR :) 


       





PS. jag älskar motivation, därför jag är så trevlig som snor andras foton. 

jag ber om ursäkt. 

för att jag kommer använda dom igen. 

och igen. 

och igen. 


:) 


          


mitt favoritcitat alla gånger är: 


" oavsett hur sakta du springer - så varvar du ändå alla dom som sitter i soffan " 


   

tack älsklingen för att du stöttar mig , du är bäst



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


välkomna hit. här händer allt och ingenting :)

Omröstning

Har vi träffats i verkligheten?
 ja
 nej

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok, välkommen.


Ovido - Quiz & Flashcards